×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تجلیل تلاشگران حوزه زن و خانواده از محمود احمدی‌نژاد و همسرش

در مراسم تجلیل از تلاشگران حوزه زن و خانواده با حضور رییس‌جمهور، از نوع نگاه رییس‌جمهور به زنان و مسائل آنها تمجید شد.

فاطمه بداغی معاون حقوقی رییس‌جمهور صبح امروز در این مراسم اظهار کرد: در جامعه اسلامی فرد و آحاد مردم عضو چنین جامعه‌ای هستند و واحد جامعه اسلامی، خانواده قلمداد می‌شود که این به مفهوم قداست خانواده است.

وی به رویکرد دولت‌های نهم و دهم در حوزه زنان و خانواده اشاره کرد و با تاکید بر اینکه “چند تغییر رویکردی مهم در این دولت‌ها اتفاق افتاده است”، اظهار کرد: اصل تحکیم خانواده بعد از مدت‌های طولانی دوباره پررنگ شد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور افزود: تا وقتی که مرکز امور زنان سابق به مرکز امور زنان و خانواده تبدیل نشد، در واقع ما هیچ متولی برای بحث خانواده نداشتیم و به طور کلی من به شدت معتقدم و برای آن استدلال دارم که در دولت‌های نهم و دهم نگاه به خانواده تغییر کرد.

بداغی همچنین خاطرنشان کرد: در این دولت مطالبات زنان در جهت رشد زنان مورد توجه قرار گرفت، چراکه زنان می‌توانند در اصلاح و مدیریت جامعه نقش چشمگیری داشته باشند و البته چنین نگاهی تحت تاثیر رهنمودهای مقام معظم رهبری اتخاذ شد و آثار آن را در جای‌جای تصمیم‌گیری‌های دولت شاهد هستیم.

وی در ادامه تاکید کرد: اینکه چند نفر از خانم‌ها در هیات وزیران حضور داشتند، فقط به خاطر خانم بودن آنها نبود، بلکه به این خاطر بود که زنان می‌توانند موثر باشند و در اصلاح جامعه نقش‌آفرینی کنند.

معاون حقوقی رییس‌جمهور، اصلاح رویکرد جمعیتی را از دیگر اتفاقات بسیار مهم رخ داده در دولت کنونی دانست و اظهار کرد: نگاه دولت این است که نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بداغی مورد توجه قرار دادن لایحه حمایت از خانواده، مدنظر قرار دادن آیین دادرسی خانواده، تسهیل ازدواج و قانون اصلاح تنظیم خانواده را از جمله دیگر اقدامات مهم این دولت برشمرد.

وی در ادامه گفت: صمیمانه از دکتر احمدی‌نژاد به خاطر تلاش‌های خستگی‌ناپذیر، پشتکار، صبوری، ظلم‌ستیزی، شجاعت و ایستادگی بی‌نظیر او و همچنین پافشاری او بر اصول حق و آرمان‌های انقلاب و اصول قانون اساسی تشکر می‌کنم؛ اگرچه این نکته را باید در نظر داشت که در کنار ایشان، همسر بسیار محترم، متواضع و هوشمندی قرار دارد.

معاون حقوقی رییس‌جمهور در پایان افزود: خانم مهندس فراحی (همسر محمود احمدی‌نژاد) بسیار رازدار و صبور بودند و من از نزدیک شاهد بودم که ایشان همواره مساعی بالایی داشتند و امیدوارم همه خانواده‌های ما چنین الگویی را در مدنظر قرار دهند.

به گزارش ایسنا، مجتهدزاده رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری نیز در این مراسم اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور همواره عنایات ویژه‌ای به بانوان داشته‌اند و همواره تلاش زنان را قدر می‌دانستند و با وجود اینکه فشارهای کاری داشتند، اما در مراسم مربوط به بانوان شرکت می‌کردند.

وی با بیان اینکه “در فرمایشات مقام معظم رهبری در شب گذشته، بدرقه خوبی از دولت به عمل آمد”، گفت: امکان ندارد کسی در کنار دکتر احمدی‌نژاد کار کند و احساس خستگی داشته باشد و من خودم احساس می‌کنم اگر ما شهدایی را تقدیم نظام کردیم، وارث خوبی برای آنها آمده است.

مجتهدزاده در ادامه به فعالیت‌های مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: ما با مدنظر قرار دادن بیانات و تدابیر مقام معظم رهبری تمام فرمایشات ایشان را از سال ۶۸ جمع آوری کردیم و سه هزار کلید واژه از آن استخراج شد که این موضوع مبنای تمام برنامه‌های ما قرار گرفت.

رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری اضافه کرد: تا قبل از این در حوزه زنان تصمیم‌گیری‌ها بیشتر سلیقه‌ای بود اما این بار راهبردها کاملا با توجه به اسناد بالادستی تنظیم شد چنانچه ۱۴ سند در حوزه زنان تنظیم شد و مسائلی چون بحث سلامت، پژوهش‌هایی در حوزه زنان از جمله باورهای دینی، اوقات فراغت، توسعه توانایی‌های سازمان‌های مردم‌نهاد مورد توجه قرار گرفت.

وی همچنین اظهار کرد: در بحث ترمیم خانواده‌های آسیب‌دیده نیز با وزارت دادگستری تفاهمنامه داشتیم، ضمن اینکه اقدامات خوبی در حوزه بین‌المللی انجام شد و همچنین ستاد ملی زن و خانواده بین قوای مختلف تشکیل شد.

در ادامه، فاطمه عزیزآبادی فراهانی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز مردمی کردن دولت، شکستن انحصار در مدیریت اجرایی طیف‌های خاص نزدیک به محافل قدرت و ثروت، پویا و چابک کردن دولت و افزایش سرمایه اجتماعی را از خصوصیات دولت‌های نهم و دهم و محمود احمدی‌نژاد برشمرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches