×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تجارت خارجی ایران ؛ ۲۵٫۵ میلیارد دلار

تجارت خارجی ایران در چهار ماه امسال به ۲۵ میلیارد و۴۴۵میلیون دلار رسیده است.

به گزارش روابط‌عمومی گمرک جمهوری اسلامی ایران، در این مدت صادرات غیر نفتی ایران به ۱۲ میلیارد و ۵۳۶ میلیون دلار و واردات به ۱۲ میلیارد و ۹۰۹ میلیون میلیون دلار

بالغ شده است.

صادرات غیرنفتی ایران در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵٫۲ درصد و واردات هم ۲۶٫۲۷ درصد کاهش داشته است.

در این مدت ۲۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تن انواع کالا با احتساب میعانات گازی و بدون احتساب نفت، گاز و تجارت چمدانی صادر و ۹ میلیون و ۱۲۲هزار تن انواع کالا وارد کشور شده است.

صادرات

عمده کالاهای صادراتی به ترتیب شامل متانول (الکل متیلیک) به ارزش ۴۲۹میلیون دلار، سنگ‌آهن بهم‌فشرده نشده و کنسانتره‌های آن به ارزش ۴۲۴ میلیون دلار و قیر نفت به ارزش ۳۸۲ میلیون دلار بوده است.

در چهار ‌ماه نخست سال جاری از مجموع صادرات غیرنفتی، ۲میلیارد و ۶۴۶میلیون دلار به میعانات گازی، ۳میلیارد و ۱۵۷میلیون دلار به محصولات پتروشیمی و ۶میلیارد و ۷۳۳میلیون دلار به سایر کالا ها اختصاص داشته است.

میزان صادرات میعانات گازی در این مدت با ۱۵درصد کاهش و صادرات محصولات پتروشیمی بیش از ۱۲ درصد کاهش یافته در حالی که صادرات سایر کالاها ۳٫۶درصد رشد داشته است.

بیشترین میزان کالاهای صادراتی به چین به ارزش۲ میلیارد و ۱۱۹میلیون دلار، عراق به ارزش یک میلیارد و ۹۳۹میلیون دلار، امارات متحده عربی یک میلیارد و ۱۴۶میلیون دلار، افغانستان ۸۸۹میلیون دلارو هند به ارزش ۷۹۶میلیون دلار بوده است.

واردات

در چهار ماه نخست سال جاری همچنین ۹میلیون و ۱۲۲هزار تن کالا به ارزش ۱۲میلیارد و ۹۰۹میلیون دلار وارد کشور شده است که از لحاظ ارزش ۲۶٫۲۷ درصد و از حیث وزن۲۷٫۴۲ درصد کاهش نشان می دهد.

عمده کالاهای وارداتی شامل برنج نیمه سفید شده یا برنج کامل سفید شده به ارزش ۸۰۲ میلیون دلار، کنجاله و سایر آخال‌های جامد به ارزش ۶۴۱ میلیون دلار، دانه ذرت دامی به ارزش ۴۵۶ میلیون دلار، دانه گندم سخت به ارزش ۴۰۰میلیون دلار و شمش از آهن و فولاد غیرممزوج به ارزش ۲۲۵ میلیون دلار بوده است.

۵ کشور عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب شامل کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، جمهوری کره و ترکیه بوده است.

در این مدت ۲ میلیارد و ۴۴۷میلیون دلار انواع کالا از امارات متحده عربی، ۲میلیارد و ۳۲۲میلیون دلار از چین، یک میلیارد و ۳۲۲میلیون دلار از هند، یک میلیارد و۲۲۵میلیون دلار از کره جنوبی و یک میلیارد و ۹۹میلیون دلار از ترکیه وارد شده است.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches