اقتصاد تهران
شماره خبر : 156194
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
اقتصاد تهران

تبلیغات محیطی نباید سیمای شهر را آشفته سازد

اقتصادتهران: مدیر اجرایی نشست متخصصان روابط‌عمومی ایران با اشاره به نقش مهم تبلیغات در ارائه بهتر پیام‌های دستگاه‌های دولتی و خصوصی به مردم گفت: تبلیغات محیطی زمانی می‌تواند در ذهن مخاطب به صورت مناسب و مثبت ضبط و ثبت شود که سبب آشفتگی سیمای بصری نباشد.

حامد جمالی در نشست مدیران روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های بزرگ خصوصی که به همت انجمن متخصصان روابط عمومی ایران و شرکت آسانگار و به‌مناسبت گرامیداشت این هفته در هتل المپیک برگزار شد، اظهار داشت: روابط‌عمومی‌ها باید از ابزارهای تبلیغاتی به درستی و در جای مناسب استفاده کنند و بدانند که هر ابزار تبلیغاتی چه اثر و دوامی در ذهن مخاطب می تواند ایجاد کند.

مدیر اجرایی نشست متخصصان روابط‌عمومی ایران ادامه داد: در یکی از سایت های معتبر آمده است که در چهار سال گذشته بالغ بر ۱۳۰ ترلیون صفحه در گوگل وجود دارد و بیش از یک میلیارد صفحه در اینستاگرام فعال شده است که این آمار نشان می‌دهد حجم بالای تولید محتوا در فضای مجازی این امکان را نمی‌دهد که مخاطب مطلب موثق و مورد نیازش را به راحتی پیدا کند.

جمالی عنوان کرد: تبلیغات در محیط شهری نیز باید حساب شده و مطابق با استاندارهای زیبایی شناسی باشد تا ذهن مخاطب را دچار آشفتگی نسازد و چهره شهر را زشت و کثیف نکند تعبیر‌ فضاهای تبلیغاتی در فضای مترو می‌تواند الگوی مناسبی برای انتقال پیام مطلوب و ماندگار باشد که باید از آن پیروی شود.

وی تاکید کرد: جایگاه و شان روابط‌عمومی‌ها در هر سازمان نشانی از قدرت تعامل آن دستگاه با مردم دارد که باید بیش از گذشته به آن بها داد.