×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تایید ۸۳ درصد استراحت های پزشکی

اقتصادتهران: معاون طب کاروکمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی ازتایید ۸۳درصد استراحت های پزشکی در کمیسیون ها خبر دادو گفت: بخشی از این استراحت‌ها مربوط به از کارافتادگی ناشی از کار است.

دکتر داریوش پناهی زاده در گفتگو با مهر در مورد تایید استراحت های پزشکی در کمیسیون های تامین اجتماعی افزود: درصد بالایی از افرادی که به کمیسیون‌های پزشکی مراجعه می‌کنند تاییدیه استراحت پزشکی را دریافت می کنند و فقط درصد اندکی از بیمه شدگان استراحت شان تایید نمی شود.

وی گفت: معمولاً مدت استراحتی پزشک که دکتر در نسخه می نویسد را شورای پزشکی تایید می کند فقط در مواردی که استراحت پزشکی به اصرار بیمار ویا بیش از حد لازم و نیاز تجویز می شود تایید نمی شود.

معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی تاکید کرد: سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کمیسیون ها ی پزشکی ازکار افتاده کلی شناخته شدندکه از این تعداد ۴۹۵ پرونده مربوط به حوادث ناشی از کار بودند.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماه امسال نیز ۹ هزار و ۳۰۰ نفر در کمیسیون ها از کار افتاده کلی شناخته شدند گفت: از این تعداد ۳۲۶ نفر در حوادث ناشی از کار از کار افتاده شدند.

معاون طب کار و کمیسیون های پزشکی اداره کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی افزود: ۸۳ درصد از افرادی که به کمیسیون ها مراجعه کردند استراحتشان تایید شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد دارای بیماری خاص به طور حتم استراحتشان تایید می شود، گفت: برای تایید استراحت های پزشکی و پرونده مراجعه کنندگان یک کتابی داریم که حدود ۳۰۰ پزشک در آن نظر دادند و مدت زمان مورد نیاز به استراحت برای هر بیماری در آن مشخص شده است و معمولا مدت استراحت بیماریها با توجه به چارچوب کتاب تایید می شود.

پناهی زاده گفت: چارچوب این کتاب مطلق نیست و شورای  پزشکان حق دارند با رویت مستندات پزشکی بیمار و معاینه بیمار نظر نهایی بدهند. ۳ پزشک متخصص در این کمیسیون حضور دارند و نظر و تایید نهایی توسط آنها صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیماران حق اعتراض به نظر کمیسیون دارند گفت: در صورتی که استراحت پزشکی مورد نظر به تایید کمیسیون نرسید افراد می‌توانند نسبت به این حکم اعتراض داشته باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches