true
اقتصادتهران: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت تغییر چهره صنعت خودروی کشور، گفت: کیفیت باید مانع از تولید جُکهای خودرویی در بین مردم شود.
به گزارش مهر، محمدرضا نعمتزاده در مراسم آغاز تولید انبوه سمند سورن توربو شارژ گفت: چهره صنعت خودروی کشور باید از وضعیت کنونی که بر علیه آن جُک و لطیفه درست میشود، خارج شده و همه ایرانیان به محصولات تولید داخلی افتخار کنند که بر این اساس کیفیت باید محور کار قرار گیرد نه اینکه تولید خودرو صورت گرفته و پس از آن جلوی قطعات معیوب و غیرکیفی را بگیریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: امروز صنعت خودروی ایران یک صنعت پیشرفته به شمار میرود و البته باید اطلاعرسانیهای لازم در رابطه با پیشرفتهای این صنعت طی سالهای گذشته صورت گیرد و هر فرد مأموریت یابد تا ۱۰ نفر دیگر را نسبت به این صنعت توجیه کند.
وی تصریح کرد: بر این اساس حداقل روزانه هزار نفر باید اعم از دانشجو، متخصص و مردم عادی از ایران خودرو بازدید کنند، چرا که افرادی که زبان به انتقاد از صنعت خودرو میگشایند، نمیدانند در این صنعت چه خبر است.
به گفته نعمتزاده، موضوع خدمات پس از فروش نیز بسیار مهم به شمار میرود و نمیشود تابلوی ایران خودرو بر سر تعمیرگاهی باشد و آن تعمیرکار روشی غیر از آنچه که ایران خودرو در خدمات پس از فروش برنامهریزی کرده را به مردم ارائه دهد.
این عضو کابینه یازدهم سرمایه کشور را اعتماد مردم دانست و خاطرنشان کرد: ۱۶ میلیون خودروی پلاک شده در کشور وجود دارد و سالانه ۱.۲ میلیون دستگاه نیز به آن اضافه میشود، ضمن اینکه قرار است تولیدات به سه میلیون دستگاه برسد؛ بنابراین باید طرحی نو در ارائه خدمات پس از فروش و ارتباط با مردم دراندازیم.
وی افزود: چهره صنعت خودروی کشور باید عوض شود چرا که اگر از چند صد مجموعه قطعاتی که در یک خودرو به کار گرفته میشود، اگر تنها سه تا چهار قطعه دچار مشکل باشد، آنگاه برنامهها اثرگذار نخواهد بود؛ بنابراین قطعهسازان جدای از خودروسازان نیستند و باید نمایندگان فنی خودروسازان در قطعهسازان مستقر شوند تا اگر گرهای به خودروساز، A است، گرهای به قطعهساز نیز A شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رونق صنایع دانشبنیان، خاطرنشان کرد: هر اقدامی که در صنعت صورت میگیرد باید متکی بر پیشرفت علم و فناوری باشد.
همچنین در این مراسم کیوان وزیری مدیر پروژه سمند سورن توربو شارژ نیز گفت: در مدل توربو شارژ، هوا در احتراق بیشتر وارد میشود تا قدرت بیشتری از موتور بگیریم؛ ضمن اینکه ۴۰ درصد راندمان موتور را بیشتر خواهیم کرد. وی افزود: در مدلهای توربو شارژ توان موتور ۳۶ تا ۴۰ درصد بیشتر خواهد بود و بهبود ۷ درصدی در کاهش مصرف سوخت و ۱۳ درصدی در خروج گازهای آلاینده را شاهد هستیم.
وزیری تصریحکرد: هماکنون ایران جزو کشورهای صاحب تکنولوژی توربو شارژ است و امید داریم با توسعه نسلهای جدید توربو شارژ و تولید خودرو با آلایندگی کم و مصرف کمتر سوخت، خدمتی ملی را ارائه کنیم. مدیر پروژه سمند توربو شارژ ادامه داد: ارائه پلت فرم ملی گروه صنعتی ایران خودرو منطبق بر توربو شارژ خواهد بود.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=36573
false
true