×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید وزیر بهداشت بر تفکیک بیمارستان‌های آموزشی و درمانی

اقتصادتهران: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: ارائه خدمات مناسب درمانی به مردم و حفظ کیفیت آموزشهای بالینی مستلزم جدا شدن بیمارستان های آموزشی و درمانی است که برای این کار به ایجاد ۲۰ هزار تخت بیمارستانی آموزشی نیاز است.

به گزارش ایرنا، سیدحسن هاشمی، روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری شصت و چهارمین دوره آزمون دانشنامه تخصصی، در خصوص سطح علمی پزشکان و تاثیر آزمون بورد در ارتقای سطح علمی متخصصان گفت: دانشجویان پزشکی هفت سال درس می خوانند تا پزشک شوند و بعد یک دوره اجباری طرح خارج از مرکز را به مدت ٢ تا ۴ سال می گذرانند و بعد در سخت ترین آزمون علمی که در جمهوری اسلامی برگزار می شود، شرکت می کنند.

وی افرود: آزمون بورد از این جهت سخت است که از هر ١٠ نفر یک نفر به دوره های تخصصی راه پیدا می کند، این دوره ها بین چهار تا پنج سال زمان می برد و در پایان دوره نیز، آزمونی تحت عنوان آزمون بورد تخصصی برگزار می شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروز ٣۶٠٠ نفر در آزمون شرکت می کنند و بعداز این آزمون نیز متخصص می شوند و باید به مناطق محروم رفته و خدمت کنند و بعداز چهارسال در یک آزمون دیگری برای دوره فوق تخصصی شرکت کنند.

هاشمی گفت: امروز ۴٠٠ نفر را داریم که آزمون فوق تخصصی می دهند، یعنی ١٢ سال دوره تحصیلی که شامل ٧ سال پزشکی عمومی و ۴ یا ۵ سال تخصص است، را گذرانده اند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این آزمون ها در دو بخش برگزار می شود، بخش تئوری که از محفوظات افراد آزمون به عمل می آید و بخش مهارتی که مهارت ها و دانش های عملی شرکت کنندگان سنجیده می شود.

هاشمی با تاکید براینکه آزمون بورد آزمون سختی است، تصریح کرد: این سختگیری ها برای این است که سلامت مردم مهم ترین موضوع است و افرادی که این مدرک را در اختیار دارند، با جان مردم سروکار دارند.

وزیر بهداشت إظهارداشت: از نظر دانش و مهارت اکثر فوق تخصصان ما بهترین هستند، چراکه در طول زمان تجربیات لازم را چه با شرکت در کنگره ها و چه استفاده از تجربیات دیگران، کسب می کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches