×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید وزیر بر لزوم همکاری کشورهای ذینفع برای تجاری سازی چابهار

اقتصادتهران:  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی کشورمان، بر لزوم تداوم همکاری بین کشورهایی که در پروژه بندر چابهار سهیم هستند جهت عملیاتی شدن و تجاری سازی آن تاکید کرد.

آخوندی روز چهارشنبه در دهلی نو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا درباره توافقات دو کشور در خصوص بندر چابهار افزود: ما در دهلی نو یک جلسه، میان بخش خصوصی ایران و بخش خصوصی هند و همچنین دولت های ایران و هند برای استفاده هرچه بهتر از فرصت توافق بندر چابهار در جهت افزایش ترانزیت و حمل و نقل برگزار کردیم.

وی تاکید کرد: «نکته اصلی این است که اگر ما بخواهیم این توافق فعال شود، به یک همکاری همه جانبه از سوی ایران، هند و افغانستان نیازمند هستیم. بنابراین بخش‌های خصوصی ایران، هند و افغانستان و همچنین سایر کشور های منطقه مانند، روسیه، آذربایجان، گرجستان و همچنین کشور های آسیای میانه که از این پروژه نفع می برند باید برای فعال کردن این پروژه جلسات متعددی با یکدیگر داشته باشند و زمینه‌های همکاری‌های خود را گسترش دهند».

وزیر راه و شهر سازی ایران در خصوص روند پیشرفت توافقنامه توسعه بندر چابهار با هند با بیان اینکه این پروژه پیشرفت بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: قرارداد مدیریت بخشی از بندر چابهار با هند امضا شده است و بر اساس آن هند باید در چابهار سرمایه گذاری کند.

وی افزود: دهلی نو تمام مناقصه های خود را برای سرمایه گذاری در چابهار و خرید ماشین آلات انجام داده است و پس از ساخت قطعات لازم وانتقال آنها به ایران، این بندر بطور کامل عملیاتی خواهد شد.

آخوندی اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل ریلی هم، ایران توافقات خوبی با هند امضا کرده است و اکنون نیز در دیدار با مقامات هندی سعی خواهیم کرد برای توسعه ریل آهن استان زاهدان با آنها مذاکره کنیم.

آوزیر راه و شهر سازی افزود: هدف از این سفر نیز استفاده از موقعیت ترانزیتی ایران و عملی کردن قرادادهایی مانند توافق چابهار میان هند، ایران و افغانستان؛ کریدور جنوب و شمال میان هند، ایران و روسیه و توافقات بین ایران و کشورهای آسیای میانه و ایران و گرجستان است.

اخوندی در مورد نقش بخش خصوصی در پیشرفت روابط هند و ایران گفت: جلسات میان دولت های هند و ایران به کمک بخش خصوصی دو کشور انجام شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches