×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید مدیریت شهری بر ارتقای فرهنگ شهروندی دارد

اقتصادتهران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در همایش علمی “آسمان آبی، زمین پاک” بر لزوم رعایت خط سفید در بزرگراه ها و معابر پایتخت تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مهدی چمران در همایش علمی “آسمان آبی، زمین پاک” طی سخنانی گفت: این همایش علمی می تواند ظرفیت خوبی برای گفتمان سازی بین دانشگاه، پژوهشگران و مدیریت شهری باشد.

وی یادآورشد: در این زمینه مهم است که مشکلات شهر دیده شود و باتوجه به ظرفیت ها و مسائل فرهنگی دقت نظر داشته باشیم.

چمران ادامه داد: مدیریت شهری با مسائل زیادی از جمله خدمات شهری و مسائل زیست محیطی در ارتباط است و قاعدتا مسائل مهم پژوهشی باید کاربردی باشند تا بتوان به آن تکیه کرد و براساس این پژوهش ها در کاهش یا رفع مشکلات اقدام کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه ضمن تاکید بر لزوم رعایت خط سفید در بزرگراه ها و خیابان های پایتخت، گفت: خط سفید در بزرگراه ها و خیابان ها درصورتی که تمیز و پاک باشد اثرات روانی خوبی برای مردم درپی خواهد داشت، اما زمانی که آلوده و کثیف باشد اثرات مخرب برجای می گذارد و بهتر است آسفالت های رنگی و جدول بندی بتنی استفاده شود که دوام آن محکم تر و ماندگارتر است.

وی از توقف های ناهنجار در سطح شهر به عنوان توقف سفید یاد کرد و افزود: متاسفانه در طول روز شاهد توقف های بیجایی به صورت دوبله در مقابل مدارس، آموزشگاه ها، مراکز خرید، رستوران ها و … هستیم که منجر به ترافیک های سنگینی می‌شود و باید در این زمینه فرهنگ سازی کرد.

چمران ازدیاد تولید پسماند را مغایر با آموزه های اسلامی دانست و گفت: اسراف در دین ما حرام است و وضعیت پسماند نامناسب ما نیاز به اصلاح دارد. در کنار آموزش های شهروندان باید در نوع حمل زباله ها، نگهداشت و بازیافت آن نیز دقت بیشتری صورت گیرد.

تلاش و همت بیشتر در موضوع خط سفید نسبت به جایگاه جهانی

در ادامه این همایش نیز رییس سابق پلیس راهنمایی و رانندگی کشور اظهار کرد: موضوع خط سفید از دهه ۷۰ مورد تاکید پلیس راهنمایی و رانندگی بوده است که در آن زمان در بعضی از نقاط تهران دیده می شد و درسال ۸۰ این موضوع مورد تاکید بیشتر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی درخصوص خط سفید انجام شده و تاحدی توانسته ایم آن را در جامعه نهادینه کنیم، البته این موضوع در مقایسه با جایگاه جهانی نیازمند تلاش و همت بیشتری است.

انصاری در ادامه از آمار کشته ها درسال گذشته خبر دادو افزود: ۶۵۰ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند که ازاین تعداد حدود ۲۵۰ نفر را عابران پیاده تشکیل داده اند.

همایش “آسمان آبی و زمین پاک” با محوریت چهارگانه برگزار شده است

در ادامه غلامرضا کریمی دبیرعلمی همایش با بیان اینکه طرح آسمان آبی و زمین پاک از نیمه دوم سال ۹۳ با هدف فرهنگ سازی در زمینه رعایت خط سفید و کاهش تفکیک پسماند آغاز شده است، تصریح کرد:همایش علمی آسمان آبی و زمین پاک با محوریت چهارگانه مدیریت بهینه پسماند، توسعه و نهادینه سازی فرهنگ ترافیک، اخلاق و رفتار شهروندی و ابعاد و موانع اجتماعی و فرهنگی طرح آسمان آبی و زمین پاک برگزار شده است.

کریمی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش تولید ادبیات علمی درحوزه خط سفید و تفکیک زباله است که البته این اتفاق تنها جزیی از اجزای متنوع این کمپین به شمار می رود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches