×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید قائم مقام وزیر محیط زیست عراق بر همکاری‌های منطقه‌ای در مقابله با گردوغبار

اقتصادتهران: قائم مقام وزیر محیط زیست عراق با تاکید بر اهمیت اجلاس بین‌المللی مقابله با گردوغبار که در تیرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، گفت: وزیر محیط زیست عراق با حضور در این نشست پیشنهادات خود برای مقابله و کاهش اثرات گردوغبار را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، جاسم عبدالعزیز حمیدی، قائم مقام وزیر محیط زیست عراق در مراسم امضای توافقنامه اجرایی راه اندازی مزرعه آموزشی و پژوهشی مقابله با گردوغبار در کشور عراق که با حضور ابتکار در پردیسان برگزار شد، اظهار کرد: همکاری‌های ایران با دولت عراق در بخش‌های مختلف سیاسی از جمله مقابله با داعش اهمیت بسیاری دارد. همچنین دولت عراق با جمهوری اسلامی ایران در زمینه محیط زیست نیز اقدامات مشترکی دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای امضای توافقنامه بین وزارت محیط زیست و بهداشت عراق و سازمان حفاظت محیط زیست ایران در بحث مقابله با گردوغبار و طوفان‌های شن به تفاهم رسیده‌ایم.

قائم مقام وزیر محیط زیست عراق با تاکید بر اینکه تلاش بسیار خوبی از سوی دولت ایران برای هدایت و راهبری اقدامات منطقه‌ای به منظور مقابله با گردوغبار صورت می‌گیرد، گفت: علاوه بر بحث‌های گردوغبار با ایران در زمینه تنوع زیستی، ارزیابی اثرات زیست محیطی همکاری‌های مشترک داریم.

این مقام مسئول در وزارت محیط زیست عراق درمورد تعیین تکلیف برای بخش هورالعظیم عراق گفت: با تلاش ایرانیان بخش‌هایی از تالاب هورالعظیم به عنوان ذخیره گاه زیست کره در یونسکو ثبت شد و این باعث شد تلاش‌های ما در این زمینه تعمیق پیدا کند. متناسب با فعالیت جمهوری اسلامی ایران برای ثبت بخش ایرانی هورالعظیم و هورالهویزه به عنوان ذخیره گاه زیست کره ما هم تلاشی را در جهت ثبت بخش عراق این تالاب آغاز کردیم.

جاسم عبدالعزیز حمیدی با اشاره به اینکه از سال‌های اخیر با خشکسالی‌هایی در جنوب عراق مواجه هستیم افزود: ساخت سدهایی بر روی دجله و فرات در خشکی تالاب‌ها از جمله تالاب هورالعظیم تاثیر گذاشته است. با پشتیبانی مسئولین ایرانی در زمینه بهبود مدیریت منابع آب در منطقه ورود کرده‌ایم.

وی افزود: خوشحالیم که تلاش‌های دولت ایران برای احیای تالاب هورالعظیم به گونه‌ای بوده که بخشی از آب‌ها باعث احیای قسمتی از هورالعظیم مستقر در خاک عراق نیز شده است. همه همت و تلاش خود را برای پایداری آن به کار خواهیم بست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches