×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تامین ۷۱ درصدی آب آشامیدنی خوزستان از منابع سطحی

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه ۷۱درصد آب آشامیدنی استان از منابع سطحی تامین می شود گفت: هزینه بر بودن استحصال و تولید آب از منابع سطحی در مقایسه با منابع زیرزمینی ، مشکلات زیادی در تامین هزینه ها بر این شرکت تحمیل کرده است.

به گزارش ایرنا صادق حقیقی پور روز سه شنبه در نشست هم اندیشی اصحاب رسانه در گیت بوستان اهواز افزود: متوسط تولید هر متر مکعب آب آشامیدنی در کشور بین هشت تا ۹ هزار ریال است در حالی این رقم در خوزستان بالای ۱۳ هزار ریال است.

وی با استناد به آمار و ارقام هزینه های تولید آب استان گفت:میانگین فروش هر متر مکعب آب آشامیدنی در کشور، چهار هزار و ۵۰۰ ریال است که این رقم در استان حدود سه هزار ریال است.

حقیقی پور در ادامه با اشاره به مشکلات فراینده شرکت آب و فاضلاب استان در کیفی سازی آب آشامیدنی در استان و هزینه های سنگین تولید آب از منابع سطحی اظهار داشت: در تولید آب آشامیدنی از منابع زیرزمینی، به تاسیسات و تجهیزات زیادی نیاز نداریم در حالی که در استفاده از آبهای سطحی به شبکه های تصفیه و مخازن نگهداری و فرایندهای پیچیده نیاز داریم و این وضعیت در بیشتر شهرهای استان به خصوص شهرهای جنوبی و غربی استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به طرح های در دست اجرای آبرسانی از محل آبهای سطحی و دریاچه های پشت سدهای کرخه، دز، کارون سه و کوثر اظهار کرد در آینده اتکای شهرهای استان در تامین آب آشامیدنی از محل منابع سطحی به بالای ۹۵درصد خواهد رسید و هزینه تولید آب با توجه به مسافت های طولانی و خطوط لوله گذاری افزایش خواهد یافت.

وی گفت: هم اکنون متوسط تولید آب آشامیدنی کشور از منابع زیرزمینی ۸۰درصد و از منابع سطحی ۲۰ درصد است و این بدین معنی که هزینه تولید آب در کشور روندی رو به کاهش ولی در خوزستان با توجه به اتکا به منابع سطحی، روندی رو به افزایش دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches