×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تامین بخشی از مشوق‌های سرمایه گذاری از محل یارانه‌ها

اقتصادتهران: وزیر صنعت، معدن و تجارت در قصرشیرن، ایجاد صنایع در مناطق مرزی را، از سیاست های دولت یازدهم اعلام کرد.

نعمت زاده، پس از بازدید از مرز پرویزخان شهرستان قصرشیرین، در جمع مدیران اجرایی دستگاههای استان کرمانشاه گفت: در صورت تحقق این مهم، علاوه بر افزایش روند صادرات، معضل بیکاری در مناطق مرزی کشور رفع می‌شود.

وی بر لزوم تهیه و تدوین نظام نامه تجاری با هدف ارائه آموزش های علمی و تخصصی به تجار و بازرگانان تاکید و تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این امر، بسیاری از مشکلات فراروی تجار و بازرگانان در بخش های مختلف، برطرف می‌شود.

نعمت زاده گفت: مشوق‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی عامل مهمی در بحث ایجاد و احداث صنایع به ویژه در مناطق مرزی است و در نظر داریم؛ بخشی از اعتبار لازم برای ارائه تسهیلات و یا مشوق های سرمایه گذاری را از محل یارانه ها تامین کنیم.

وی با اعلام این که سیاست های دولت بر این است که استانداران در مرزهای شرقی و غربی نماینده تام الاختیار دولت باشند و مشکلات و موانع فراروی صنعت و معدن را با تصمیم گیری های خود رفع کنند به طرح تصویب قصرشیرین به منطقه آزاد تجاری اشاره کرد و گفت: سیاست بر این است تا مناطق آزاد در مرزهای آبی کشور ایجاد شود اما با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان مرزی و وجود مرزهای خسروی و پرویزخان امیدواریم با استفاده از این ظرفیت‌ها منطقه قصرشیرین را به منطقه آزاد تجاری تبدیل کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، عراق را بازار بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای ایرانی دانست و اظهار امیدواری کرد: از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان مرزی قصر شیرین برای صادرات به کشور عراق به شکل مطلوب استفاده شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی دارد که بیش از ۵۱ درصد مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالای کشور، به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این دو مرز صورت می گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches