×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تامین آب ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز

اقتصاد تهران: مدیرعامل آبفای کشور گفت: پیش بینی کرده ایم امسال در مقایسه با سال گذشته ۲۱۰ شهر با تنش آبی روبرو باشند که از این تعداد ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز هست

به گزارش اقتصادتهران، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آبفای کشور امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه بین این شرکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در جمع خبرنگاران مبنی بر اینکه چه تعداد از شهرهای کشور با چالش آب و وضعیت قرمز روبرو هستند، گفت: پیش بینی کرده‌ایم امسال در مقایسه با سال گذشته که سالی پر آب بود، شهرهایی که با تنش آبی روبرو هستند بیش از ۲۱۰ شهر باشند که از این تعداد حدود ۱۰۰ شهر در وضعیت قرمز هستند یعنی این ۱۰۰ شهر بیش از ۱۰ درصد کمبود آب دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: البته راهکارهای مناسبی را برای بهبود این شرایط در پیش گرفته ایم که یکی از آنها تسلط بیشتر ما بر شبکه‌های آبرسانی است تا با مدیریت فشار موضوع تأمین آب را مدیریت کنیم. از سوی دیگر تأمین برق مورد نیاز سامانه‌های آبرسانی را طی ارتباطی که با بخش برق وزارت نیرو برقرار کرده ایم، در اولویت داریم تا در آخرین اولویت شاهد قطع برق این سامانه‌ها باشیم. این در حالی است که مجهز به مولدهای برق اضطراری نیز شده ایم تا بتوانیم تأمین آب پایداری را برای شهرهای کشور داشته باشیم.

به گفته این مقام مسئول، پیش بینی می‌شود با وجود کمبود بارش بی سابقه در سال جاری آبی و همچنین افزایش دمای قابل توجه بتوانیم با کمترین چالش از این ایام عبور کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در ارتباط با اینکه چه میزان از آب مورد نیاز کشور از منابع زیرزمینی و چه میزان از منابع آب سطحی تأمین می‌شود، توضیح داد: حدود ۴۷ درصد از آب موردنیاز شهرها را از طریق آب‌های سطحی تأمین می‌کنیم و بیش از ۵۰ درصد باقیمانده را نیز از منابع آب زیرزمینی انجام می‌دهیم. البته در نقاطی از کشور که تأمین آب آن به طور کامل به آب‌های سطحی وابسته است، شرایط ما دشوارتر است. البته اولویت در تأمین آب از سدها نیز، آب شرب است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches