×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
تاسیس گمرک در دامغان برای صادرات پسته ضروری است

اقتصادتهران: نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: پسته دامغان به ثبت جهانی رسیده است، با دایر شدن نمایندگی گمرک در این شهرستان صادرات آن نیز انجام خواهد شد.

ابوالفضل حسن بیگی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پسته دامغان به لحاظ کیفیت و نوع در موسسه های تحقیقاتی دنیا به خوبی شناخته شده و ثبت جهانی آن نیز گام بلندی برای بازاریابی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که راه اندازی گمرک دامغان در مراحل نهایی است، تصریح کرد: این کار در چند ماه آینده به مرحله اجرا می رسد و با توجه به روابط خوب کشور با کشورهای شرق آسیا، انتظار می رود بیشترین صادرات پسته و خشکبار از گمرک دامغان به این نقطه انجام شود.

حسن بیگی به تاثیر خشکسالی روی محصول پسته اشاره و تصریح کرد: بسیاری از باغ های پسته شهرستان دچار سرمازدگی شدند، دولت به باغداران دارای بیمه خسارت پرداخت می کند و آن تعداد که دارای وام بانکی هستند، از استمهال برخوردار می شوند.

وی با بیان این که بهدلیل قرار گرفتن دامغان در مسیر محور تهران – مشهد بخش زیادی از محصول پسته به صورت تازه فروخته می شود، افزود: قیمت فروش محصول پسته به میزان عرضه و تقاضا و کیفیت محصول وابسته است و هیچ عامل دیگری در آن دخالت ندارد.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پنجمین جشنواره پسته که از۱۲ الی ۱۶ شهریور برگزار می شود، فرصت مناسبی برای باغداران و تاجران شهرستان است تا بتوانند با حضور خود در این جشنواره، گام مثبتی در جهت افزایش تولید، کیفیت و صادرات محصول پسته بردارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches