×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
تأمین‌اجتماعی آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است

اقتصادتهران: مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌ اجتماعی گفت: این سازمان آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از سازمان تأمین‌اجتماعی، شهرام غفاری افزود: هزینه‌های درمان ناباروری مطابق با قانون از اول سال ۱۴۰۰ توسط سازمان تأمین‌اجتماعی قابل پرداخت است و تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان به بیماران بیمه‌شده پرداخت و بیش از ۱۵ هزار پرونده نیز در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۰۰ مرکز درمان ناباوری در کشور وجود دارد که حدود نیمی از آنها دولتی و مطابق با قانون طرف قرارداد تامین‌اجتماعی است؛ مراکز خصوصی نیز توسط سازمان تامین اجتماعی برای انعقاد قرارداد اعلام آمادگی کرده و برخی از آنها نیز طرف قرارداد هستند. با توجه به الزام قانونی اخیر در این زمینه، سازمان تأمین‌اجتماعی آماده انعقاد قرارداد با همه مراکز درمانی ناباروری است.

وی اظهار داشت: اکنون ۹۰ درصد هزینه‌های خدمات درمانی ناباوری در مراکز دولتی توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شده و در مراکز خصوصی نیز ۹۰ درصد هزینه خدمات براساس تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌شود. پوشش بیمه‌ای خدمات درمان ناباروری، مصوبه بسیار ارزشمندی است که استقبال خوبی از آن شده و با تحت پوشش قرار گرفتن این خدمات، شاهد استقبال و درخواست بیشتری برای این خدمات خواهیم بود، که امیدواریم با افزایش استقبال، ظرفیت ارائه خدمات نیز افزایش یابد.

غفاری ادامه داد: عدم تمایل مراکز درمان ناباروری خصوصی به انعقاد قرارداد با بیمه‌ها در برخی موارد ناشی از تأخیر بیمه‌ها بوده و دلیل دیگر شاید این است که ما هزینه‌ها را مطابق با تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می‌کنیم. همچنین انعقاد قرارداد با بیمه‌ها ممکن است باعث تقید بیشتری شود و برخی مراکز تمایلی به آن نداشته و می‌خواهند با آزادی بیشتری هزینه‌های خود را از بیماران دریافت کنند.

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی یادآور شد: هزینه زایمان نیز در زایمان طبیعی و سزارین غیرانتخابی در مراکز دولتی به‌طور کامل توسط سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت می‌شود و زایمان طبیعی برای بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی در مراکز دولتی به طور کامل رایگان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches