×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بی توجهی به کیفیت موجب از دست دادن بازارهای خارجی شده است

اقتصادتهران: استاندار همدان گفت: بی توجهی تولید کنندگان به کیفیت کالا موجب از دست دادن بازارهای هدف صادراتی شده است.

محمد ناصر نیکبخت روز چهارشنبه در نشست اعضای شورای استاندارد در همدان بیان کرد: تولید کالاهای ضعیف و کم کیفیت با هدف از دست ندادن مشتریان دارای درآمد اندک کار درستی نیست.

وی اضافه کرد: چرا با وجود تلاش برای گرایش به خرید کالای داخلی و نخریدن کالای خارجی همچنان مردم به کالای خارجی گران قیمت رغبت دارند؟

وی ادامه داد: به طور حتم قیمت کالا تاثیر چندانی در انتخاب کالا از سوی مشتری ندارد بلکه برای متقاضی کیفیت بیشتر ملاک و تعیین کننده است.

استاندار همدان با ذکر ضرورت توجه به کیفیت کالاهای تولیدی تصریح کرد: نباید به خاطر ناتوانی مردم در خرید کالا از کیفیت آن صرفنظر شود.

نیکبخت تاکید کرد: هنگام تولید کالا باید در گام نخست به صادرات محور بودن آن توجه داشت و لازمه تحقق این موضوع توجه به کیفیت است.

وی افزود: بی توجهی به مولفه کیفیت موجب شده بازارهای هدف کمی به دست بیاوریم و مقاصد صادراتی را نیز بعد از چند مرحله صادرات از دست بدهیم.

وی در خصوص چرایی بی توجهی به کیفیت کالا توضیح داد: بیشتر افراد استاندارد را یک کار شیک و تبلیغی می دانند بنابراین از آن استقبال نمی کنند.

استاندار همدان با عنوان اینکه استاندارد باید جایگاه خود در تولید و صادرات را بیابد گفت: چرا در حالیکه بیشتر مراجع بر بی کیفیت بودن برخی خودروها تاکید دارند، این وسایل نقلیه تولید می شود؟ چرا تولید این خودروها متوقف نمی شود؟

نیکبخت افزود: عنوان می کنند این خودروها در صورت رعایت نکردن استانداردها تا پایان سال ۹۷ از چرخه تولید خارج می شوند، با این اوصاف یعنی باید شاهد مرگ هموطنانی که از این خودروها استفاده می کنند تا رسیدن این مدت زمان بود.

به گزارش ایرنا وی از مدیران ملی سازمان استاندارد خواست از سفرهای خارجی خود کاسته و به مسائل داخلی و استانها بیشتر توجه کنند.

استاندار همدان تصریح کرد: دیگر چیزی در جهان نمانده که نیازی به دیدن استاندارد باشد همچنین با توجه به گسترش فضای مجازی می توان بدون نیاز به سفرهای متعدد خارجی این کارها را پیگیری کرد.

نیکبخت بیان کرد: ترویج مساله خوداظهاری نیازمند فرهنگسازی است آیا با اجرایی شدن طرح خوداظهاری امور مالیاتی نسبت به دریافت مالیات چشم پوشی می کند؟

وی بر ضرورت توجه به صادرات غیر نفتی تاکید کرد و گفت: صادرات کالاهای بی کیفیت به مثابه تکیه به صادرات نفت به کشور آسیب وارد کرد

استاندار همدان افزود: منبع درآمد کشور باید از مالیات و صادرات کالاهای غیر نفتی باشد ولی دریافت مالیات نباید به پیکره تولید آسیب بزند.

نیکبخت افزود: در چشم انداز توسعه باید ایران به کشوری تبدیل شود که صادرات غیرنفتی آن بیش از نفت باشد که نقش استاندارد در تحقق این برنامه بسیار حائز اهمیت است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches