×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در بیروت احداث شد

اقتصادتهران: معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر از احداث بیمارستان صحرایی هلال احمر ایران در بیروت با حضور وزیر بهداشت لبنان خبر داد و گفت: این بیمارستان در حاشیه دانشگاه ملی لبنان بر پا شد و می‌تواند بخش زیادی از آسیب دیدگان و مجروحان انفجار اخیر مربوط به ناحیه ضاحیه بیروت را تحت درمان قرار دهد.

به گزارش اقتصادتهران، فرید مرادیان عصر پنجشنبه در گفت و گوی با ایرنا افزود: هلال احمر بر اساس وظایف تعیین شده و در راستای تحقق اهداف بشردوستانه مندرج در اساسنامه خود به عنوان ارگان محوری در پاسخگویی به حوادث و سوانح داخلی و خارجی نسبت به طراحی سامانه‌ها و سازماندهی گروه های عملیاتی به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در شرایط اضطراری عمومی و پیچیده در حوادث و سوانح احتمالی اقدام می کند.

وی ادامه داد: هدف از ایجاد بیمارستان های صحرایی، بیمارستان های سیار استقرار سریع و واحدهای مراقب های پایه های بهداشتی هلال احمر این است که بتوان در حداقل زمان ممکن و در ساعت های اولیه پس از حادثه آن را به منطقه آسیب دیده انتقال و مصدومان و مجروحان را از نظر تریاژ (الویت بندی اولیه) تحت‌ حمایت های پایه و پیشرفته حیاتی قرار داد تا مداخله ای موثر در کاهش میزان مرگ و میر حوادث و سوانح انجام گیرد.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر توضیح داد: این سامانه های بیمارستانی سیار می تواند حداکثر تا ۱۰ روز و تا زمان رسیدن بیمارستان های کامل تر و یا کلینک‌های مورد نیاز بدون نیاز به امکانات منطقه آسیب دیده به انجام وظیفه و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بپردازد و در صورت نیاز در بیمارستان بزرگتر و کاملتر ادغام و یا به عنوان یک کلینک سیار در مراحل بعدی حادثه انجام وظیفه کند.

مرادیان اضافه کرد: در اغلب سوانح به ویژه ‌در سوانح بزرگی نظیر انفجارهای هولناک و سهمگین، زلزله و سیل بیشترین تعداد مجروحین در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از حادثه وجود دارند و معمولا این زمانی است که منابع درمانی خارج از منطقه هنوز نتوانستند خود را به منطقه آسیب دیده برسانند. بنابراین رساندن امکانات درمانی و برپایی بیمارستان های سیار سریع برای مداوای مجروحان و مصدومان در ساعات اولیه بسیار حیاتی است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  محموله های کمک های بشردوستانه ایران به لبنان ادامه خواهد داشت نیز گفت: هم تدارکات دارویی و تجهیزات پزشکی و هم بسته های غذایی در تهران آماده ارسال است و ما منتظر استمداد احتمالی دولت یا صلیب سرخ لبنان هستیم که در راستای تعاملات بشردوستانه میان دو کشور دوست و برادر ایران و لبنان بتوانیم آنها را برای مردم آسیب دیده و متاثر از انفجار هولناک و سهمگین بندر بیروت به لبنان ارسال کنیم.

نخستین محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران حاوی ۹۵ تن مواد غذایی و دارویی به همراه یک بیمارستان صحرایی آماده شامگاه چهارشنبه ۱۵ مرداد ۹۹ برای خدمات‌رسانی به مجروحان و حادثه دیدگان از انفجار هولناک بندر بیروت، از پایگاه شکاری – ترابری شهید سرلشکر خلبان حسین لشکری به لبنان ارسال شد.

ایران نخستین کشوری است که هلال احمر آن پس از اعلام آمادگی برای ارسال کمک های فوری دارویی و غذایی، تیم پزشکی و درمانی برای کمک به مجروحان یک تیم ۳۷ نفره پزشکی هلال‌احمر شامل متخصصین عمومی، ارتوپد، بیهوشی و اتاق عمل، اطفال، مغز و اعصاب، متخصص پرستاری، کارشناس اتاق عمل و کارشناس بیمارستان صحرایی به لبنان اعزام کرده است.

جمعیت هلال احمر در مرحله نخست ارسال این محموله امدادی بشردوستانه، هزار و ۳۰۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۲۶۵ بسته غذایی یکماهه، ۲ دستگاه موتور برق ۵۰kw و ۲۰۰ عدد کیسه حمل جسد به وزن تقریبی ۱۳ تُن به لبنان ارسال می کند.

این محموله کمک های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در پی استمداد و درخواست جرج کتانه رئیس صلیب سرخ لبنان مبنی بر نیاز به کمک‌های انسان دوستانه دولت و هلال‌احمر ایران برای ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان و مجروحان حادثه انفجار بندر بیروت به لبنان ارسال می شود.

در پی این حادثه دولت لبنان به مدت دو هفته حالت فوق‌العاده اعلام کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches