×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بیش از دو میلیون تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی گفت: طی دو ماه نخست سال جاری دو میلیون و ۱۹۷ هزار تن کالا از مرزهای کشور ترانزیت شد که از این میزان دو میلیون و ۹۹ هزار تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۹۶ درصد از طریق جاده و ۹۷ هزار تن معادل چهار درصد آن از طریق راه آهن ترانزیت شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، محمد جواد عطرچیان افزود: از مجموع کالاهای ترانزیت شده، یک میلیون و ۱۰۱ هزار تن را مواد نفتی و یک میلیون و ۹۶ هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده اند که عمده ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، لوازم خانگی، انواع پنبه، کالاهای ساختمانی، وسایل نقلیه باری و مسافری است.

مدیر کل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی افزود: در این مدت از میان مرزهای کشور پرویزخان با ۶۹۸ هزار تن معادل ۳۲ درصد فعال ترین مرز در زمینه ترانزیت ورود کالا به شمار می رود و پس از آن مرزهای بندرعباس، باشماق و بازرگان در رده های بعدی قرار دارند.

وی اظهار داشت: در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور، بندر امام با ۸۶۳ هزار تن معادل ۳۹ درصد در رده نخست و پس از آن مرزهای بندرعباس، بازرگان، لطف آباد و سرخس در رده های بعدی قرار دارند.

عطرچیان بیشترین حجم تردد کامیون های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و افزود: از ۹۴ هزار دستگاه تعداد سفر کامیون های حمل کننده کالاهای ترانزیتی، ۵۲ هزار دستگاه معادل ۵۶ درصد توسط کامیون ایرانی و مابقی توسط سایر ملیت ها از کشور حمل شده است.

وی خاطر نشان کرد: اتخاذ تصمیمات مؤثر و راهبردی به موازات تجهیز امکانات و زیرساخت ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش های مختلف حمل و نقل، اقدام سازمان های مرتبط در حرکتی هماهنگ به منظور رفع موانع و تسهیل در امر ترانزیت توانسته است در بهره برداری از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد ترانزیت نقش قابل توجهی ایفا کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران می تواند قطب ترانزیت منطقه باشد، لذا شناسایی ظرفیت های منطقه ای و توسعه روابط دیپلماسی بین کشورهای همسایه و منطقه آسیا در دستور کار قرار گرفته است تا با رشد و توسعه قابلیت های موجود و با مدیریت صحیح روند ترانزیت روز به روز رشد داشته و رونق بگیرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches