×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
بیست‌و‌یکمین یادمان پدر علم فیزیک ایران برگزار شد

بیست و یکمین یادمان پروفسور حسابی، صبح امروز با حضور برخی مسئولان کشور، اساتید دانشگاه و تعدادی از شاگردان استاد در دوره‌‌های مختلف، در محل منزل وی برگزار شد.

به گزارش فارس، بیست و یکمین یادمان پروفسور حسابی پدر علم فیزیک ایران، امروز در محل منزل استاد برگزار شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیادی، عضو شورای شهر تهران، شهردار منطقه یک و برخی از اساتید دانشگاه از مدعوان این همایش بودند.

در این مراسم فرهنگی، از خدمات پدر علم فیزیک که بنیانگذار دانشگاه و بسیاری از مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی، صنعتی و پژوهشی است، به عنوان یک معلم خستگی ناپذیر، قدردانی شد.

این یادمان که با استقبال فراوان مردم مواجه شده بود، همه‌ساله با پوشش فرهنگ‌خواهان، دوستداران کشور اسلامی و مسئولان نظام در فضای روحانی و فرهنگی با تجدید احترام نسبت به پروفسور حسابی برگزار می‌شود.

خانه استاد حسابی محل پژوهش بیش از یکصد تن از برجسته‌ترین استادان دانشگاه و کارگزاران علوم پایه با یگان‌های نوآوری و دانش‌آوری دانشجویی و نیز فعالیت گسترده فرهنگی و مکاتبات بین‌المللی در مجامع علمی مانند هسته‌ای و فضایی در کنار حفظ زبان فارسی است.

بخش اول این مراسم از ساعت ۸ بامداد امروز با حضور اساتید، معلمان و برخی از مسئولان جمهوری اسلامی ایران با سخنرانی، و ارائه مقالات برگزار شد.

در این مراسم رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ضمن قدردانی از زحمات پروفسور حسابی در توسعه علم، اظهار داشت: باید نگاه به علم و فعالیت‌های فرهنگی ریشه‌دار و عمیق باشد؛ توسعه هر جامعه‌ای به توسعه علم و فرهنگ آن منوط است.

سردار رحیمی ادامه داد: اگر قرار است گردشگری در ایران فعال باشد باید فرهنگسازی چگونگی استفاده از این صنعت شکل گیرد.

وی با انتقاد از اینکه در فرهنگسازی رانندگی و ترافیک، فعالیت چندانی انجام نشده است، گفت: جان‌‌باختن سالانه ۲۰ هزار نفر در سوانح رانندگی و مصدوم شدن یکصد هزار نفر از افراد جامعه در این حوادث، نشان از فرهنگ‌سازی ضعیف در رانندگی دارد.

رئیس پلیس راهور تهران یادآور شد: باید علم و فرهنگ‌سازی به تمام بخش‌های جامعه توسعه و تعمیم یابد.

بنابراین گزارش در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه تفرش تصریح کرد: پرفسور حسابی در راه‌اندازی دانشگاه تفرش نقش اساسی داشت و به دنبال آن هستیم که نام دانشگاه تفرش را به نام دکتر حسابی تغییر دهیم.

‌ربانی افزود: در حال حاضر ۳ هزار دانشجو در ۱۶ گرایش و ۷۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه تفرش فعال هستند.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches