true

اقتصادتهران: جلسات اختصاصی «تبیین فرصتها و مؤلفههای حفظ و ارتقاء سهم بازار بیمه ایران» با تمرکز بر موضوع بیمههای مسئولیت و حمل و نقل برگزار و ضمن بررسی و تحلیل عملکرد ۸ ماهه بیمه ایران در حوزه بیمههای مسئولیت و حمل و نقل راهکارهای توسعه فروش و دستیابی به اهداف ترسیمی تشریح شد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی بیمه ایران، در این نشست تخصصی که با حضور عضو هیأت مدیره، معاون فنی، مدیرکل، معاونین و کارشناسان خبره و ارشد این رشته و مدیرکل شورای فنی و مدیریت ریسک، روز دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ برگزارشد، سید محمد ناصر مبرقعی، عضو هیأت مدیره بیمه ایران در سخنانی، با قدردانی از تلاش ها و اهتمام ویژه مدیریت، کارشناسان و نمایندگان ساعی شرکت، به نقش بیمه ایران به عنوان مبدع و طراح اولیه حوزه بیمههای مسئولیت در صنعت بیمه اشاره و کرد: حدود سه دهه قبل، طراحی و عرضه رشتههای بیمههای مسئولیت توسط بیمه ایران در بازار بیمه آغاز و با راهبری شرکت و همراهی نمایندگان پر تلاش بیمه ایران ضمن کسب پرتفوی مناسب در این رشته نسبت به تعمیم و توسعه بیمههای مسئولیت به عنوان یک نیاز اساسی جامعه اقدام شد؛ به نحوی که امروزه سهم بیمه های مسئولیت در پرتفوی صنعت بیمه و همچنین در عملکرد بیمه ایران قابل توجه است.
عضو هیأت مدیره بیمه ایران با بیان اینکه پاسخگویی مناسب به نیازهای بازار بیمه و بویژه در طبقه بندی بیمه های خرد در رشتههای مسئولیت به منظور توسعه آن یک ضرورت است، گفت: از نظر فنی، علمی، تخصصی و عملیاتی ظرفیت ها و بستر بسیار مناسبی برای تولید پرتفوی رشتههای مسئولیت وجود دارد که ضروری است در چرخه عملیاتی آن فرآیندهای ارائه خدمات، آموزش و موج مثبت رویکردها و توجه نمایندگان، شعب و واحدهای اجرایی را در رشته های مختلف بیمه مسئولیت فعال نموده و حتی المقدور در شرایط رقابتی تسهیلات مؤثر مبتنی بر توسعه و افزایش سهم این رشته ایجاد و فراهم شود.
مبرقعی، در ادامه، به طرح های جدید حوزه بیمه های مسئولیت به عنوان مزیتی ویژه اشاره و تأکید کرد: ظرفیتهای فنی ایجاد شده در بیمههای مسئولیت فضا و دامنه مانور حضور در بازار و پاسخ مناسب به نیازهای مخاطبان و مشتریان را گسترش داده و در این شرایط همکاران، اعم از ستادی اجرایی و نمایندگان، با معرفی و عرضه خدمات و محصولات جدید، توسعه و افزایش پرتفوی این رشته در عملیات بیمه گری را رقم خواهند زد.
وی، با اشاره به طرحهای «پیمان» و «مسئولیت مدنی هیأت مدیره مجتمع های مسکونی» به عنوان نمونه ای از محصولات خرد و دارای ریسک بازار مناسب و پایداری مطلوب گفت: این طرح ها منصفانه، مشکل گشا و حمایتگرانه هستند و چنانچه مردم و مشتریان از ظرفیتهای پوششی و تأمینی این طرح ها مطلع و تفهیم شوند که چه مخاطراتی با این بیمه نامههای نسبتاً ارزن قیمت پوشش داده می شود، حتماً استقبال نموده و با رویکرد مثبت به عنوان یک نیاز اساسی بدنبال اخذ و خرید آن خواهند بود.
عضو هیأت مدیره بیمه ایران، آموزش پویا و تبلیغات مؤثر را به عنوان ۲ مؤلفه بسیار مهم در توسعه و فراگیری رشته های مسئولیت بویژه طرحهای جدید بر شمرد و اضافه کرد: آموزش گسترده و مداوم این رشته ها برای شبکه فروش و نمایندگان در ابعاد فنی، عملیاتی و بازاریابی و همچنین اجرای برنامههای تبلیغاتی کارا دو محور اساسی و بنیادین برای توسعه و افزایش فروش این رشته بوده که نیازمند نیاز سنجی دقیق و برنامه ریزی مؤثر است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=275428
false
true