×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بورس ارز راه‌اندازی می‌شود

اقتصادتهران: روز گذشته در اولین جلسه اعضای هیأت مدیره بورس کالا در حالی حامد سلطانی نژاد به عنوان سومین مدیر عامل بورس کالا انتخاب شد که وی در نخستین اظهار نظر از قطعی بودن راه اندازی بورس ارز در این بازار خبر داد.

حامد سلطانی نژاد سومین مدیر عامل بورس کالا در گفت‌وگو با فارس درباره برنامه های در دست اقدام خود در این بازار کالایی عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های بلند مدت کلان بورس کالا، دیدگاه مدیریت جدید این بازار بر مبنای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ایجاد تنوع در اموری همچون فروش محصولات پتروشیمیایی، انتخاب مشتریان راهبردی، شفافیت معاملات و شفافیت نظام توزیع کالایی در کشور به عنوان سرفصل‌های اصلی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه مبنی بر مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی در اقتصاد و گسترش فعالیت های تامین مالی بلند مدت و کوتاه مدت از طریق سیستم بانکی و بازار سرمایه، عنوان کرد: تحقق این برنامه ها می‌تواند در بورس کالا و قوانین مترقی آن متبلور شده است.

سلطانی نژاد با اشاره به ماده ۲۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت عنوان کرد: بر اساس چارچوب های موجود در بورس کالا برای آن دسته از کالاهایی که از سوی دولت قیمت گذاری نمی شود بر اساس این بازار می توان به اتکای قوانین بالا دستی کشور و بر مبنای عرضه و تقاضای واقعی، کشف قیمت کرد. بر همین اساس موضوع توسعه بازارهای فیزیکی و عرضه محصولات متنوع و نیز توسعه بازارهای تک محموله در دستور کار حوزه مدیریت جدید بورس کالا قرار دارد.

مدیر عامل بورس کالا بر تعامل با بورس‌های کالایی جهانی تاکید کرد و افزود: با توجه به توافق هسته ای و فراهم شدن زمینه تعامل با کشورهای مختلف، استفاده از ظرفیت های موجود در بورس های جهانی و کالایی و ایجاد ارتباط با آنها از طریق ابزارهای مشتقه به منظور پوشش ریسک معاملات پیگیری خواهد شد.

به گفته وی بورس کالا از لحاظ ایجاد و بکارگیری ابزار های نوین مالی از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده و از این رو با ایجاد نهادهای مالی حرفه ای به سمت دستیابی به استانداردهای بین المللی گام بر خواهد داشت.

در زمینه معاملات برخط نیز نیز بر بکارگیری هر چه بیشتر معامله گران خرد در بورس کالا برنامه‌ریزی خواهد شد تا بتوان مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان کوچک را نیز در بورس کالا به فعالیت تشویق کرد.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches