×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره برداری از دومین همراه‌سرای بیماران در منطقه ۶

اقتصادتهران: طی هفته جاری دومین همراه سرای بیمار در منطقه ۶ به بهره برداری می رسد.

سرگردانی و خوابیدن در پیاده روها اول ماجرای همراهان بیمارانی است که امید بازگشت سلامتی را از هزارتوهای بیمارستان امام خمینی(ره) تمنا می‌کنند. شب و روزش فرقی ندارد. کافی است پایت به بیمارستان امام خمینی(ره) باز شود اگر خوش شانس باشی و تخت‌ها خالی باشد این بیمارستان تنها پذیرای بیمار است و اما همراه بیمار؟!«… ما کاری به همراه بیمار نداریم… تنها وقت ملاقات همراه بیماران حق ورود به بیمارستان را دارند». این جملات در هر ساعتی از شبانه روز از زبان دربان‌های بیمارستان امام خمینی(ره) شنیده می‌شود. این کلام، ختم کلام است و تو می‌مانی و گز کردن طول و عرض بلوار کشاورز تا شاید مرهمی باشد برای استرس‌های طاقت فرسا و افکار سیاهی که تو را نگران سلامتی عزیزترین عضو خانواده‌ات می کند. اگر از شهرستان آمده باشید دیگر قوز بالا قوز است. داخل ماشین، روی یک تکه کارتن کف بلوار کشاورز، داخل چادر سفری کوچک و یا در نهایت فضای سبز کنار بلوار تنها پناهگاهت می‌شود.«… کلیه‌های دخترم مشکل دارد، باید دیالیز شود… فقط در ساعت ملاقات حق دارم کنار دخترم باشم و باقی ساعات را باید روی سکوی بیرونی بیمارستان و یا کنار جوی آب سپری کنم…» از سمنان آمده و خسته راه است. سه روز است که شب و روزش را کنار جوی و روی لبه دیوار کوتاه بیمارستان امام خمینی(ره) با تسبیح سبزرنگش سلامتی تنها فرزندش را دانه دانه از خدا تمنا می‌کند. نگاهش به آن سوی خیابان دوخته می‌شود جایی که شوهرش از فرط خستگی روی چمن‌ها خوابیده است. دربان‌های بیمارستان هم به ندرت اجازه ورود به داخل بیمارستان و استفاده از سرویس بهداشتی را به آنها می‌دهند. پولی هم برایشان نمانده تا در یک مسافرخانه ارزان قیمت اقامت کنند.

این سناریوی تلخ همراه تمام بیمارانی است که از شهرهای دور و نزدیک به امید سلامتی یکی از اعضای خانواده خود راهی تهران می‌شوند.

نزدیک ساعت ۲ که می‌شود یکی، یکی همراهان بیماران از بین چمن‌ها، یا از روی تکه‌های زهوار دررفته کارتن‌ها، از داخل خودروهای پارک شده کنار خیابان و یا اگر هم خوش شانس باشند از داخل یک چادر سفری راهی بیمارستان می‌شوند تا شاید خبر امیدوار کننده‌ای از سلامتی بیمار خود بشنوند.

داخل بیمارستان امام خمینی(ره) در ساعات ملاقات که می شوید، بوی تعفن به مشام می‌رسد. مسئولان بیمارستان می‌گویند که سم زدایی و ضدعفونی هر روز در این بیمارستان انجام می‌شود اما بیشتر این بو مربوط به همراهان بیمارانی است که به دلیل بضاعت مالی کمی که دارند روزها بدون رعایت مسائل بهداشتی در خیابان زندگی می‌کنند. آنها هم می‌دانند که این بوی عفونت برای بیماران عفونی ای که در این بیمارستان بستری هستند کشنده‌تر از هر عامل دیگری است اما چاره چیست؟

ماجرای سرگردانی همراهان بیماران در منطقه ۶ داستان تکراری سه بیمارستان مهم در این منطقه است. بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان شریعتی و مرکز طبی کودکان. بیمارستان فضای کافی برای اسکان همراهان را ندارد و یک خیابان می‌ماند و همراهان نگران.

یک سالی می‌شود که شهردار تهران تفاهم نامه همکاری با وزارت بهداشت و درمان امضاء کرده است، تفاهم‌نامه‌ای که یکی از مفاد آن ساخت همراه‌سرا توسط شهرداری برای بیمارستان‌هایی است که در طول سال بیشترین پذیرش بیمار را دارند. نقطه آغاز شروع این همکاری ساخت همراه سرا برای بیمارستان‌های منطقه ۶ بود. بیمارستان امام خمینی(ره) و مرکز طبی کودکان اولین مراکز درمانی‌ای است که طبق برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری و شهردار منطقه باید صاحب همراه سرا می‌شدند به همین خاطر عظیم بابایی شهردار منطقه ۶ در گام اول با بستن قرار داد با هتل «آروین» به عنوان هتلی که از نظر مسافت به این دو مرکز درمانی نزدیک‌تر است، اولین همراه سرای بیماران را در منطقه ۶ دایر کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches