×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌گیری از سرمایه گذاری خارجی از الزامات توسعه کشور است

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه امروز باید بهره گیری از سرمایه گذاری خارجی را به عنوان الزامات توسعه کشور مورد توجه جدی قرار داد، گفت که رقبای ایران در این زمینه تلاش‌های گسترده ای را انجام می‌دهند.

به گزارش ایرنا، مهدی کرباسیان که روز سه شنبه در همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار، در مرکز همایش های صدا و سیما سخن می گفت، اظهار داشت: واقعیت اینکه باید بازارهای صادراتی و مصرف در منطقه مورد توجه قرار گیرد و نکته اول و آخر این مهم قیمت تمام شده محصول است.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو ) از کشف ۲ میلیارد تن ذخیره جدید سنگ آهن در حفاری به عمق یکهزار و ۷۰۰ متری سطح زمین توسط شرکت تهیه و توزیع مواد معدنی ایران خبر داد و گفت: حفاری اولیه به عمق یکهزار و ۹۰۰ متر از سطح زمین دستیابی به سنگ آهن را محرض ساخت.

کرباسیان اضافه کرد: اکنون از ۱۰ شرکت معتبر بین المللی فعال در معادن زیر زمینی دعوت به عمل آمده تا در این بخش با ایران همکاری کنند و برای توسعه اکتشاف زیر زمینی فعال شوند.

وی افزود: گسترش فعالیت در زیر زمین می تواند پیامد آن باشد که جمهوری اسلامی به معادن بیشتری دست پیدا کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: چنانچه ذخایر نفت کم شود، رویکرد به سمت معادن عمیق است و بهره برداری از معادن زیر زمینی سنگ آهن با برنامه های فولاد سازی باید همخوانی داشته باشد و اکنون در افق ۱۴۰۴ به ظرفیت ۵۵ میلیون تنی فولاد خام می اندیشیم.

وی یادآور شد: الحاق معادن کوچک و متوسط سنگ آهن می تواند تا حدودی در مسیر کمبود این بخش نقش موثری داشته باشد و باید به این ترتیب امکان تجمیع را فراهم کرد.

کرباسیان از برنامه مشارکت فولاد سازان و مجتمع های سنگ آهن بزرگ برای فعالیت در بخش معدن خبر داد و گفت: این واحدهای بزرگ می توانند در حوزه اکتشاف و بهره برداری از معادن متولی شوند.

وی اضافه کرد: سازمان ایمیدرو ۲۵۰ هزار کیلومتر فعالیت اکتشافی را از سال ۹۳ آغاز کرد و از حالا به بعد این مصرف کنندگان مواد معدنی هستند که در قالب کنسرسیوم باید وارد عمل شوند و ایمیدرو هم نقش حامی را ایفا خواهد کرد.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: امروز مساله رونق بهره برداری از معادن به عنوان یکی از ابزارهای توسعه مورد توجه قرار دارد و این مهم با بهره گیری از فناوری روز میسر است.

وی گفت: فعالیت پژوهشی و تحقیق در گسترش معدنکاری می تواند موثر واقع شود و تخصیص بودجه پژوهشی می تواند رابطه صنعت را با مراکز علمی و دانشگاهی پیوند بزند.

کرباسیان یادآور شد: طراحی ‘پرد’ برای تولید آهن اسفنجی که در کارخانه های فولاد شادگان (خوزستان)، میانه ( آذربایجان شرقی ) و نی ریز ( فارس ) عملیاتی و اجرا شد یکی از نتایج پژوهشی در این بخش است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches