×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهره‌برداری از ۱۷ هزار طرح صنعتی و معدنی در ۳ سال

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، از بهره‌برداری بیش از ۱۷ هزار طرح با سرمایه‌گذاری ۶۲ هزار میلیارد تومان از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا ۱۴ بهمن ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه یزد، حسین ابویی در نشستی خود که با حضور خبرنگاران یزدی برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها بر اساس واقیت‌ها منافع ملی را در نظر می‌گیرند و همیشه حامی منافع ملی هستند.

وی رسانه‌ها را آیینه تمام‌نمای واقعیت‌ها دانست و گفت: بهتر شدن وضعیت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، مهمترین رسالت رسانه‌ها است.

معاون وزیر صنعت اعلام اقدامات انجام نشده در کنار عملکردها را ضروری است و بیان کرد: پویا شدن کار و فعالیت اقتصادی مهمترین هدف دولت تدبیر و امید در راستای توسعه بیش از پیش کشور است.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: اگر تلاش‌هایی که انجام می‌شود آن طور که لازم است  و انتظار داریم به نتیجه نمی‌رسد به این دلیل است که فضای کار مناسب نیست.

ابوئی مهریزی با تاکید بر این‌که ما باید خودمان را بر اساس شاخص‌های توسعه یافتگی جهانی بسنجیم و در راستای رسیدن به آن قدم برداریم، ادامه داد: خیلی از مقررات و ضوابط دست و پاگیر در این دولت حذف یا بهینه شد.

وی تصریح کرد: هیچ کشور، بخش، بنگاه و حتی هیچ خانواده‌ای بدون برنامه‌ریزی دقیق و منظم به نتجه و هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کند، نمی‌رسد.

ابوئی مهریزی گفت: از ابتدای فعالیت این دولت تا ۱۴ بهمن ۹۵، تعداد ۱۷ هزار و ۹۹۴ طرح به بهره‌برداری رسیده که این طرح‌ها ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را به نتیجه رسانده است.

وی به بهره‌برداری از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: فولاد خام از بالای ۲۳ میلیون تن به ۳۱ میلیون تن، گندله از ۲۱ میلیون تن به ۳۲ میلیون تن رسیده که به ازای هر یک تن گندله حداقل ۴۰ دلار پول نیاز دارد.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: همچنین در زمینه سیمان با ۵ میلیون تن افزایش و در حوزه پتروشیمی با ۴ میلیون تن افزایش روبه‌رو بوده‌ایم.

وی با بیان این که در دولت یازدهم ۱۵۹ طرح سرمایه گذاری شده که از این تعداد ۶۸ طرح به بهره برداری رسیده است گفت: بیش از ۱۷ هزار طرح نیمه تمام تکمیل شدند و ۲۸۳ هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کردند.

این مقام مسئول در پایان تأکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید این است که تمام برنامه ریزی ها با محوریت تولید و صادرات تعیین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان این که توسعه اقتصادی کشور یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، از اجرای ۱۵۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خبر داد.

حسین ابوئی مهریزی، در جریان سفر خود به استان یزد بعد از ادای احترام به مقام سومین شهید محراب، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به نقش ائمه جمعه در توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و کشور، اظهار کرد: مسئولان اجرایی در دو حوزه صنعت و اقتصاد باید رهنمودهای ائمه جمعه در استان‌ها را مورد توجه قرار دهند.

وی آگاهی ائمه جمعه به مسائل اقتصادی و صنعتی را از جمله ویژگی‌های شاخص برخی از ائمه جمعه دانست و بیان کرد: آیت‌الله محمد رضا ناصری از جمله افراد شاخص کشور است که نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی ایفا کرده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی وزیر صنعت با بیان این که در دوره گذشته رتبه کشور در حوزه کسب و کار جهانی ۱۵۲ بوده است، گفت: در دولت تدبیر و امید رتبه کشور در این حوزه به  ۱۲۰ جهان رسیده است.

ابویی در ادامه با اشاره به این‌که رتبه کشور در بخش رقابت‌پذیری ۸۲ جهان بوده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر این رتبه به ۷۶ جهان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از شهریور ۹۲ تا پایان دی امسال، ۱۵۹ طرح سرمایه‌گذاری خارجی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد دلار در کشور انجام شده است.

ابوئی مهریزی به توسعه ایجادشده پس از برجام اشاره و عنوان کرد: از کل مبلغ سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده، پنج و نیم میلیارد دلار مربوط به بعد از برجام بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای فعالیت این دولت تاکنون، ۱۷ هزار و ۹۵۴ طرح با اعتباری بالغ بر ۶۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای ۳۸۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches