×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بهتر است شهرداری در فعالیت های قانونی سازمان نظام مهندسی دخالت نکند

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی بر رعایت قانون تاکید کرد و گفت: طبق قانون، سازمان نظام مهندسی متولی ساخت و ساز در کشور است و ورود نهادهای دیگر نظیر شهرداری به این زمینه تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار ما، حجت ا… عزیزی، ضمن بیان این مطلب در جمع خبرنگاران به وظایف اصلی این سازمان نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: علاوه بر این، حفظ حقوق شهروندی و نیز رعایت و دفاع از حقوق مهندسان نیز از جمله وظایف این سازمان به شمار می رود.

وی با بیان آن که شهرداری باید بپذیرد که سازمان نظام مهندسی قوی ترین سازمان در امور ساخت و ساز در کشور است، تصریح کرد: در بسیاری موارد شاهد ساخت و سازهای غیر مجاز هستیم در حالی که سازمان نظام مهندسی از سال ۷۴ که تاسیس شد نسبت به این مساله حساسیت ویژه ای دارد و بر اجرای قانون تاکید دارد.

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید بر اجرای قانون مجری ذیصلاح در ساخت و ساز گفت: ارجاع عادلانه کار حق مهندسان است و باید کیفی سازی مد نظر قرار گیرد.

عزیزی همچنین با اشاره به اینکه یکی از چالش های سازمان نظام مهندسی این است که هنوز نتوانسته ایم مسائل درون سازمانی را حل  کنیم گفت: شهرداری به عنوان یک سازمان قدرتمند در مقابل سازمان نظام مهندسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش های سازمان نظام مهندسی به نحوه مدیریت دوره ششم هیئت مدیره باز می گردد اظهار داشت: در جهت موضوع کیفی سازی ارجاع کار نتوانسته ایم اقدامات لازم را انجام دهیم چرا که ارجاع عادلانه کار، حق مهندسان است و ضرورت دارد که در این حوزه شاخص کیفی سازی مد نظر قرار گیرد.

عضو سازمان نظام مهندسی استان تهران با بیان اینکه ۸۰ درصد ساخت و ساز ساختمان های زیر ۸۰۰ متر مربع کیفیت ندارد، افزود: مشکل این است که ساخت و ساز از سوی افراد غیر متخصص انجام می گیرد.

عزیزی با تاکید بر اجرای قانون مجری ذیصلاح در ساخت و ساز گفت: ما به شدت با اجرای این قانون موافقیم اما باید تعریف درستی از مجری ذیصلاح انجام شود.

وی با اشاره به حضور گروههای مختلف برای انتخابات نظام مهندسی افزود: برای رفع چالش ها، اهداف و برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را تعریف کرده ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches