×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بنیاد مستضففان تا ۲ میلیارد تومان وام می‌دهد

اقتصادتهران: در راستای حمایت از ایجاد اشتغال، بنیاد مستضعفان تا سقف ۲ میلیارد تومان وام با سود ۸ درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان از تمدید طرح محرومیت زدایی بنیاد مبنی بر برنامه واگذاری زمین‌های مسکونی، کشاورزی و تجاری به محرومان خبر داد و گفت:‌ در راستای حمایت از ایجاد اشتغال، بنیاد مستضعفان تا سقف ۲ میلیارد تومان وام با سود ۸ درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بنیاد مستضعفان، در آیین واگذاری یک هزار فقره سند به محرومان و واجدان شرایط استان مازندران که در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) شهرستان فریدونکنار با حضور مهندس محمد سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان و جمعی ازمعاونان، حجت السلام جلالی امام جمعه شهرستان فریدونکنار، دکتر ربیع فلاح استاندار مازندران، نانوا کناری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، دکتر منفرد فرماندار فریدونکنار و جمعی از مدیران شهرستان و مردم شریف منطقه برگزار شد، مهندس محمد سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان به مردم گزارش داد: پیش از این با اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد در ۲ مرحله اسناد واگذاری یکهزار و ۳۵۰ فقره اراضی به مردم واگذار شده بود و در این مرحله نیز با همکاری خوب مردم برای تکمیل پرونده و همچنین روحیه جهادی  کارکنان بنیاد در منطقه تعداد ۱۰۰۰ فقره سند واگذاری زمین مسکونی بالغ بر ۱۵۴ هزار متر مربع  و با برآورد تقریبی ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  آماده واگذاری به مردم است و امروز به صورت نمادین به نیت ۱۴ معصوم ۱۴ فقره سند از اسناد اماده شده به مردم تقدیم می شود و افرادی که مشمول این طرح قرار گرفته اند می توانند برای دریافت اسناد خود به دفتر بنیاد مستضعفان در استان مراجعه کنند.

 اهدای ۳۰۰۰ سند به مردم مازندران تا پایان سال

وی با بیان این‌که آئین‌نامه واگذاری رایگان املاک بنیاد به محرومان بر اساس موافقت هیات امنای بنیاد مستضعفان تا دو سال دیگر تمدید شد، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ۳۰۰۰ سند دیگر در این استان تقدیم مردم شود.

 مهندس سعیدی کیا در ادامه به برخی برنامه های بنیاد مستضعفان در مازندران اشاره کرد و گفت: با هماهنگی بنیاد علوی، استانداری مازندران و بانک سینا به متقاضیان طرح های اشتغالزا در این استان تسهیلات داده می شود و  افراد دارای طرح کارشناسی و توجیهی اشتغالزا با معرفی استانداری برای دریافت تسهیلات به بانک سینا معرفی می شوند.

 وی افزود: دریافت کنندگان این تسهیلات از پنج درصد یارانه بنیاد علوی و پنج درصد یارانه استانداری مازندران برخوردار می شوند.

 رییس بنیادمستضعفان پیش بینی کرد که ۲۰۰ میلیارد ریال از این طریق در مازندران به صاحبان طرحهای اشتغالزا تسهیلات کم بهره پرداخت شود و از آمادگی بنیاد مستضعفان برای پرداخت بیشتر تسهیلات به طرح های اشتغالزای مازندران در صورت جذب رقم مذکور خبر داد.

 برنامه ملی حمایت از تولید ماهیان خاویاری بنیاد مستضعفان

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین از برنامه ملی بنیاد مستضعفان برای حمایت از تولید و احیای ماهیان خاویاری خبر داد و گفت که از طریق اداره کل شیلات مازندران ۱۵ میلیارد ریال به هر واحد تولید گوشت ماهی مولد خاویار تسهیلات کم بهره  پرداخت می شود و علاوه بر آن بستر لازم برای جمع آوری و فرآوری خاویار نیز از سوی زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان برای کاهش دغدغه تولید و عرضه به بازار ایجاد خواهد شد.

گفتنی است با واگذاری یکهزار فقره سند امروز در مازندران، آمار اسناد واگذار شده زمین های بنیاد علوی در مازندران از مرز سه هزار فقره گذشت و بر اساس آیین نامه ای که در اواخر سال ۹۱ مصوب شد، اسناد بخشی از زمین های بنیاد علوی از زیر مجموعه های بنیاد مستضعفان  برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، به صورت رایگان  واگذار می شود.

بر اساس این مقررات، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستائی تا سقف ۴۰۰ متر مربع در مناطق شهری تا سقف ۲۵۰ متر مربع رایگان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches