×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بر روی فرهنگ شهروندی در مدارس سرمایه‌گذاری می‌شود

اقتصادتهران: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگ شهروندی در مدارس از اولویت های اصلی مدیران شهری است و مشارکت شهرداری تهران در مدیریت ۵۰ مدرسه هیئت امنایی پایتخت اقدامی ماندگار واثرگذار است که بناداریم با اجرای این طرح در راستای تربیت مدیران آینده در قواره نظام جمهوری اسلامی ایران و مسلط به سبک زندگی و رفتار شهروندی صحیح تلاش کنیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، همایش توجیهی اعضاء و دست اندرکاران مدارس هیئت امنایی مدیریت شهری با حضور حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اسماعیل دوستی نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر اسلامی شهر تهران، ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی، محمدمهدی گلمکانی مدیرکل سلامت شهرداری تهران، سید علیرضا حسینی شهردار منطقه ۹ ، هاشم فخاری معاون اجتماعی منطقه ۹ و جمعی از مدیران آموزش های شهروندی مناطق ۲۲گانه شهرداری و مدیران مدارس منتخب هیئت امنایی در سالن اجتماعات شهرداری منطقه ۹ برگزار شد.

 

مشارکت شهرداری در اجرای طرح مدیریت هیئت امنایی مدارس؛ اقدامی ماندگار و اثرگذار

حجت الاسلام والمسلمین امرودی، توافق شهرداری تهران و آموزش و پرورش در اداره مدارس هیئت امنایی را بسیار مبارک دانست و افزود: این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ این دو نهاد به شمار می رود و در این زمینه بناداریم دانش آموزان مطلع به حقوق شهروندی و اخلاق و آداب رفتار شهروندی را کنیم و سایر آموزه های مورد نیاز از جمله تقوا، نظم، رعایت حق الناس، کسب حلال و … را در آنان نهادینه کنیم.

وی تصریح کرد: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت مدارس هیئت امنایی با رویکرد ایجاد بستر مناسب جهت تربیت دانش آموزان متعهد، انقلابی، متدین، ایثارگر و قانون گرا، ارتقاء هویت وحس تعلق به محله و شهر در بین دانش آموزان و شکل گیری هویت شهروندی، ارتقاء جایگاه مدارس به عنوان کانون های تربیتی محله و توجه کارکرد خانواده اجرا می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد: امسال طرح اداره مدارس به شیوه هیئت امنایی در ۵۰ مدرسه پسرانه و دخترانه پایتخت اجرا می شود که بناداریم با اصلاح الگوی مدیریت مدارس، زمینه ارتقای کیفی آموزش و پرورش دانش آموزان بر اساس معیارهای علمی، اخلاقی و تربیتی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم کنیم به گونه ای که همه نهادها، دستگاهها و انجمن های مردم نهاد مشارکت داشته باشند و اجرای این الگو در آموزش شهر تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: مدارس پایگاه های تعلیم و تربیت در سطح محلات تهران به شمار می روند و شهرداری تهران با رویکرد محله محوری بنا دارد کار خود را در حوزه فرهنگی و اجتماعی توسعه داده و زمینه های فرهنگ سازی و ارتقاء سطح فرهنگ شهروندان را از مدارس آغاز کند و مشارکت شهرداری تهران در مدیریت هیئت امنای ۵۰ مدرسه پایتخت در این راستا در دستورکار قرار گرفته است.

امرودی همچنین بر لزوم توجه به برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش آموزان، رشد خلاقیت ها، آموزش مفاهیمی چون پس انداز و مدیریت اقتصادی، مشورت، برنامه ریزی در زندگی، چگونگی مراوده و تعامل با دیگران و سایر مفاهیم کاربردی در زندگی به دانش آموزان تاکید کرد و افزود: باید تمام خدمات آموزشی، پژوهشی، مشاوره، اردوهای علمی، بازدیدها و سایر برنامه ها در تمام مدارس منتخب هیئت امنایی این طرح در مناطق ۲۲گانه پایتخت به صورت یکسان و یکپارچه اجرا شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران مشارکت شهرداری در اجرای طرح مدیریت هیئت امنایی مدارس؛ اقدامی ماندگار و اثرگذار دانست و با تاکید بر اهمیت نقش مدیران مدارس در اجرای طرح مدارس هیئت امنایی خطاب به آنان گفت: باید در اجرای موفق این طرح با بهره گیری از ظرفیت های بالقوه موجود دو نهاد شهرداری و آموزش و پرورش و بکارگیری توانمندی معلمان و کارشناسان تلاش کنید.

 

اصلاح و بهبود سبک زندگی در مجموعه شهر از طریق آموزش امکان پذیر است

ابوالفضل رفیع مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز اقدامات فرهنگی را در کاهش مسائل و معضلات شهری موثر دانست و با تاکید بر افزایش روند شهرنشینی در کشور و اعلام آمار ۷۱ درصدی جمعیت شهرنشین ایران، گفت: معضلات زندگی شهری در پایتخت از جمله آلودگی هوا، ترافیک، حریق و آتش سوزی، تصادفات و سایر خسارت های موجود، با استانداردهای زندگی شهری سازگار نیست و بر اقتصاد خانوار نیز تاثیر منفی می گذارد که بر اساس نظرکارشناسان شهری تنها راه آن تغییر رفتار شهروندان و ارائه آموزش های لازم در این زمینه به اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان است. بنابراین شهرداری تهران اجرای طرح مدریت هیئت امنایی مدارس را برای تحقق این اهداف در دستورکار قرار داده است.

وی به اهمیت تجمع ثروت های مادی و معنوی در پایتخت و کلانشهرها اشاره کرد و گفت: اکنون تهران مرکز اصلی ثروت های مادی و معنوی کشور به شمار می رود که یک سوم نخبگان کشور در آن سکونت دارند و از آنجایی که پایتخت الگوی زندگی ایرانی اسلامی برای سایر نقاط کشور است باید از طریق روش های فرهنگی به زیرساختی و زیربنایی در اصلاح رفتارهای شهروندی تلاش کنیم.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران تصریح کرد: اصلاح و بهبود سبک زندگی در مجموعه شهر باید از طریق آموزش صورت گیرد و مشارکت شهرداری تهران در مدیریت مدارس هیئت امنایی در این راستا انجام می شود.

رفیع، بر ضرورت نهادینه سازی آموزش های شهروندی در دانش آموزان تاکید کرد و گفت: مشارکت شهرداری تهران در مدیریت هیئت امنایی مدارس، بهترین فرصت را برای ورود به عرصه نهادینه سازی فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش و آگاهی بخشی به کودکان از سنین پایین، فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگ شهروندی در مدارس جزو اولویت های اصلی مدیران شهری است که امیدواریم با همراهی، همدلی و تعامل بین دست اندرکاران اجرای طرح مدیریت مدارس هیئت امنایی در دو نهاد شهرداری تهران و آموزش و پرورش، ارتقاء فرهنگ شهروندی در کلانشهر تهران را شاهد باشیم.

در ادامه این همایش، رضایی مدیر مشارکت های مردمی آموزش و پرورش طی سخنانی به صورت پرسش و پاسخ، دغدغه های مدیران مدارس هیئت امنایی را مطرح کرد. همچنین برپایی کارگاه آموزشی ریخت شناسی مدرسه با تاکید بر آموزش های شهروندی با سخنرانی و تدریس از سوی محمدعلی شامانی پایان بخش این همایش بود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches