×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزیدگان دومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی معرفی و تقدیر شدند

اقتصادتهران: دومین جشنواره ایده‌های برتر دانش‌آموزی با حضور ۱۲۳ نفر از برگزیدگان و مدیران آموزش و پرورش استان تهران در ۱۲ رشته علمی و با حمایت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر سلمانی دبیر علمی، اجرایی و طراح این جشنواره با بیان این‌که این جشنواره در سالن همایش‌های فدک ناحیه دو شهر ری برگزار شد، اظهار کرد: برای برگزاری این رویداد، برای اولین بار از نرم‌افزار طراحی شده توسط یکی از دانش‌آموزان نخبه و برگزیده این جشنواره برای ارتقای کیفیت داوری آثار بهره‌گیری شد.

وی ادامه داد: داوری آثار در ۵ مرحله و در ۱۲ رشته علمی و با همکاری ۲۲ داور در سطح دکترا و عضو هیئت علمی دانشگاه و در مدت ۳ ماه انجام گرفت.

به گفته سلمانی، حدود ۲۹۰۰ ایده در سامانه جشنواره ثبت شد که از بین این ایده‌ها، ۵۴۱ ایده پذیرش و در نهایت ۱۱۶ ایده برگزیده شد. همچنین ۵ مدیر و دبیر راهنمای برتر نیز از بین شرکت‌کنندگان انتخاب شدند.

دبیر علمی این جشنواره با بیان این‌که تمام مراحل ثبت نام این جشنواره بصورت اینترنتی صورت گرفت، تصریح کرد: از ویژگی‌های این جشنواره انتخاب ۱۰۰ ایده انفرادی و ۶ ایده گروهی و یک ایده کارآفرینی است.

سلمانی تصریح کرد: طی این جشنواره که برای اولین بار در این سطح و با این محتوا در سطح استان برگزار شد، ایده‌های دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه شهر و شهرستان‌های تهران، در دو بخش کلی شامل محورهای عمومی (آزاد) و محورهای پیشنهادی، با اولویت محورهای پیشنهادی دریافت شد.

وی یادآور شد: محورهای عمومی شامل تمام ایده‌های مرتبط با رشته‌های علوم پایه (شیمی، فیزیک، ریاضی، زیست شناسی) و فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر، نانوتکنولوژی و ایده‌های کار آفرینی بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches