گردهمایی فعالان هوش مصنوعی کشور در افتتاحیه ششمین دوره فیس کاپ در مرکز نوآوری امیدینو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، ششمین دوره فیسکاپ با حضور بیش از ۳۰۰ شرکتکننده در سالن اصلی مرکز امیدینو و با تمرکز بر ایجاد شبکهسازی تخصصی در حوزه هوش مصنوعی کار خود را آغاز کرد. این رویداد، که از رقابتهای جهانی FRVT الهام گرفته شده، طی پنج سال گذشته بهصورت پیوسته برگزار شده و بستری برای ارائه راهحلهای خلاقانه بهصورت آنلاین فراهم کرده است.
بنابر این گزارش، دکتر حسین بیانی مدیرعامل مرکز نوآوری نکسترا، طی سخنانی، گفت: اقتصاد کلاسیک به پایان راه رسیده و اقتصاد دیجیتال جایگزین آن شده است. تفاوت اینجاست که در اقتصاد دیجیتال منابع مصرف نمیشوند، داده و نرمافزار بارها قابلیت استفاده دارند و ارزش افزوده از تکرار خلق میشود. هوش مصنوعی شتابدهندهای است که میتواند این حرکت را چند برابر کند؛ اما تنها در بستر یک زیستبوم پویا.» او تأکید کرد که فیسکاپ طی پنج سال گذشته تلاش کرده تا چنین زیستبومی را با اتکا به فعالان مستقل و داوطلبانه شکل دهد؛ مسیری که آن را از بسیاری رویدادهای مشابه متمایز کرده است. از احراز هویت آنلاین تا گردشگری هوشمند؛ موضوعات مسابقات فیسکاپ هر سال همسو با نیازهای جامعه تغییر کرده است؛از احراز هویت آنلاین در دوران کرونا گرفته تا چالش جعل عمیق و امنیت دادهها و در سالهای اخیر، کاربرد بینایی ماشین در حوزه گردشگری.
فیسکاپ، بستری رایگان برای شکوفایی استعدادها در دنیای هوش مصنوعی
این گزارش میافزاید: محمد صبری، دبیر این رویداد سالیانه نیز در صحبتهایی از تداوم پنجساله این چالش بینالمللی در حوزه هوش مصنوعی و بینایی ماشین خبر داد و هدف اصلی آن را «حل مسائل واقعی با همافزایی عمومی» و «برندسازی تخصصی شرکتکنندگان» عنوان کرد.
وی با تاکید بر استفاده جوانان متخصص و جلوگیری از فرار نخبگان از کشور گفت: «ما از ابتدا تلاش کردیم این مدل مسابقات را در ایران بومیسازی کنیم و تمرکزمان روی هوش مصنوعی و بینایی ماشین بوده است. فیسکاپ همیشه رایگان بوده و در کنار رقابت اصلی، دورههای آموزشی از پایتون مقدماتی تا بینایی ماشین پیشرفته و حتی مدرسه تابستانی ویژه نوجوانان زیر ۱۶ سال برگزار کردهایم.»
به گفته صبری، این رویداد علاوه بر پرورش استعدادهای جوان، فرصتی برای پرسونال برندینگ و جذب سرمایهگذاران و کارفرمایان است. در ادوار گذشته، تیمهای برتر توانستهاند با حضور در میان لیستهای برترینها، مورد توجه شرکتها و حتی هلدینگهای بزرگ قرار گیرند.
طبق اعلام دبیر رویداد، امسال بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و همچنین گرنتهای پروژهای به تیمها و افراد برگزیده اهدا خواهد شد. مراسم اختتامیه در ۱۶ بهمن برگزار و علاوه بر اهدای جوایز، فرصت معرفی محصولات و جذب نیرو برای شرکتهای خصوصی فراهم خواهد شد.
رویداد امسال با نمایشگاه جانبی، پنل تخصصی درباره آینده هوش مصنوعی، سخنرانیهای مهارتی ورود به بازار کار و امکان B2B و B2C نتورکینگ همراه است. سال گذشته بیش از ۵۰۰ بازدیدکننده حضوری، ۸۰ تیم شرکتکننده و بیش از ۱۰ هزار بازدید آنلاین از وبسایت فیسکاپ به ثبت رسید.
صبری در پایان تأکید کرد: «هدف ما ایجاد یک کامونیتی پویا از دانشجویان، دانشآموزان، متخصصان و شرکتهاست تا از طریق این بستر، هم برای حل مسائل واقعی همافزایی شود و هم مسیر پیشرفت و برندسازی برای استعدادها هموار گردد.»
لازم به ذکر است، در این بخش از رویداد 15 شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در نمایشگاه جانبی حضور داشتند که برای حاضرین بسیار جذاب بود. در این بخش شرکتها به ارائه دستاورهای خود پرداخته و شرکتکنندگان رویداد به شبکهسازی با آنان و برقراری ارتباط موثر پرداختند.
ششمین دوره افتتاحیه رویداد سالیانه فیسکاپ با حضور بیش از ۲۵۰ شرکتکننده در سالن اصلی و با هدف ایجاد شبکهسازی تخصصی در حوزه هوش مصنوعی آغاز به کار کرد. این رویداد، که طی پنج سال گذشته بهصورت منظم برگزار شده، برگرفته از ایده رقابتهای بینالمللی PVT است؛ مسابقاتی که یک چالش عمومی در سطح جهانی مطرح میکنند و راهحلهای خلاقانه آن بهصورت آنلاین به اشتراک گذاشته میشود.


دیدگاه ها بسته هستند.