×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری جشنواره فرهنگی گل محمدی در مهریز یزد

اقتصادتهران: فرماندار مهریز گفت: نخستین جشنواره فرهنگی گل سرخ محمدی استان یزد همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)، ۱۵ ماه رمضان در روستای منشاد بخش مرکزی این شهرستان برگزار می شود.

سید محمد رستگاری عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و با حضور مسافران، مردم و تعدادی از مسوولان همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه کتاب، عکس، صنایع دستی و مسابقه عکاسی با موضوع گل و گل چینی محور برگزاری جشنواره است.

فرماندار مهریز تصریح کرد: آشنایی بیشتر مردم با آداب و رسوم مردم منشاد به خصوص در برداشت گل محمدی و گلابگیری و معرفی منطقه به مسافران از اهداف برگزاری جشنواره است.

رستگاری یادآور شد: جشنواره با همکاری دهیاری و شورای اسلامی منشاد و سایر نهادهای فرهنگی، دستگاه های اجرایی و مشارکت مردم منطقه برگزار خواهد شد.

همه ساله از ماه خرداد برداشت گل محمدی در مهریز به خصوص روستای ییلاقی منشاد در دهستان میانکوه آغاز می شود و کشاورزان پس از برداشت آن برای تهیه گلاب اقدام می کنند.

از هر کیلوگرم گل سرخ محمدی ۲ لیترگلاب ناب تهیه و از هر ۶ هزار کیلوگرم گل یک لیتر عطر گل محمدی به دست می‌آید.

روستای منشاد با هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches