×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران

اقتصادتهران: بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی ایران با محوریت صنعت غذا و پژوهش های کاربردی ۲۰ و ۲۱ آبان ماه در مشهد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران؛ این کنگره با محورهای روش های نوین فرآوری و نگهداری مواد غذایی، روش های نوین پایش کیفیت در صنایع غذایی، نانو تنکولوژی و نانو بیوتکنولوژی در صنایع غذایی، میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی در صنایع غذایی، مدل سازی در فرآیندهای مواد غذایی، غذاهای عملگرا، غنی سازی مواد غذایی، جایگزین های طبیعی افزودنی های سنتزی، ریزپوشانی در صنایع غذایی، بسته بندی های نوین مواد خوراکی، فرآوری پسماندهای صنایع غذایی و سایر پژوهش ها در صنایع غذایی با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی قوچان و انجمن علوم و صنایع غذایی ایران برگزار می شود.

دکتر عزیزی رئیس هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی ایران در جمع خبرنگاران در خصوص جزییات این کنگره گفت: بیست و سومین کنگره ۲۰ و ۲۱ آبان ماه (چهارشنبه و پنج شنبه جاری) در مشهد برگزار می شود.

دکتر عزیزی با اشاره به اینکه قصد داریم فعالیت های انجمن را گسترش دهیم گفت: بحث صنایع غذایی و غذای مردم به دلیل اهمیتی که دارد باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مطابق آمارهای موجود ۱۹ هزار کارگاه و کارخانه بزرگ و کوچک در زمینه تولید مواد غذایی داریم که از این تعداد ۵ هزار کارگاه و کارخانه بدون مجوز فعالیت می کنند و مابقی مجوز دارند؛ در نتیجه باید این کارگاه های بدون مجوز نیز تحت کنترل و نظارت باشند.

دکتر عزیزی گفت: قرار است در جمع آوری اطلاعات و تدوین کتاب نیز مشارکت داشته باشیم. همچنین صنایع غذایی کارگاه های آموزشی را برگزار می کند که مورد تایید سازمان غذا و دارو است. خوشبختانه انجمن با توجه به این فعالیت از طرف کمیسیون ارزیابی انجمن علوم از بین ۳۶۰ انجمن مختلف رتبه A را دارد که از این تعداد فقط ۱۴ انجمن حایز دریافت چنین رتبه ای هستند.

شافعی معاون انجمن علوم و صنایع غذایی ایران نیز در این نشست گفت: بر اساس آمارهای موجود و آمارهای جهانی باید گفت ۳۸ تا ۴۰ درصد اقتصاد خانوار مبتنی بر مواد غذای است و باید از نظر سلامت، کیفیت و امنیت مردم تامین شود. باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که در تولید محصولات کشاورزی صنعت غذا می تواند ارزش افزوده زیادی را ایجاد کند و ضایعات کاهش یابد. از بعد بهره وری نیز وقتی که تمامی محصول تبدیل به ماده غذایی شود و فرآوری صورت گیرد ارزش افزوده بالاتری خواهد داشت.

وی یادآور شد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که زنجیره تولید به خوبی حفظ شود و صنایع بهره وری و ارزش افزوده بالا داشته باشند و کیفیت محصولات بالاتر رود که در این زمینه می توان از نظرات کارشناسان صنایع غذایی استفاده کرد.

دکتر کوشکی نیز با اشاره به بیست و سومین کنگره ملی علوم و صنایع غذایی گفت: این کنگره هر سال در یکی از استان ها و مراکز دانشگاهی برگزار می شود و این دوره در مشهد برگزار خواهد شد.

وی گفت: ۱۱۵۱ مقاله تاکنون به دبیرخانه کنگره رسیده است که از این تعداد ۶۲ مقاله برای سخنرانی پذیرفته شده است که هر مقاله را سه داور ارزیابی و داوری کرده اند. ۸۸۴ مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده است و ۲۰۵ مقاله هم رد شده است.

دکتر کوشکی افزود: بحث علمی در کنگره خیلی مورد توجه قرار گرفته است و قرار شده است که خلاصه مقالات در مجله معتبری به چاپ برسد و در سایت کنگره نیز درج شود.

وی با بیان اینکه ۶۲ مقاله که قرار است در کنگره ارائه شود مورد تایید وزارت علوم است گفت: هر ساله یک نمایشگاه بزرگ صنایع غذایی در کنار این کنگره برگزار می شود که امسال در مشهد۵۶ شرکت صنایع غذایی بزرگ و کوچک در این نمایشگاه غرفه زده اند و محصولات خود را به نمایش گذاشته اند و مسئولان مربوطه نیز هر روز از این نمایشگاه بازدید بعمل می آوردند.

وی در پایان گفت: قرار است بعدازظهر روز پنجشنبه بعد از اینکه سخنرانی ها تمام و مقالات ارایه شد یک میزگرد صنعت برای اولین بار برگزار شود که در این میزگرد مشکلاتی که طی یکسال اخیر برای صنایع به وجود آمده و بحث تولید و بسته بندی ارائه شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches