×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برپایی نمایش سوگواره مسلخ عشق

اقتصادتهران: کارگردان نمایش سوگواره مسلخ عشق، گفت: این نمایش قرار است در جزیره کیش و با سبک و سیاق متفاوت در بین سایر نمایش های مذهبی اجرا شود.

به گزارش ایرنا، سیدجواد هاشمی در نشست رسانه ای نمایش سوگواره مسلخ عشق که صبح امروز یکشنبه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: این نمایش به لحاظ اجرا دربین سایر نمایش های مذهبی تفاوت هایی دارد و قرار است در ایام اربعین و ۲۸ صفر شاهد اجرای این نمایش در جزیره کیش باشیم.

وی با ابراز خوشحالی از اجرای نمایشی که ۴ سال پیش در تئاتر شهر آن را اجرا کرده، افزود: حوزه هنری در تلاشی بدون سابقه به فعالیت فرهنگی در شهر کیش پرداخته که قابل تقدیر است.

این بازیگر سینما و تلویزیون درباره نحوه تبلیغ این نمایش به غالب کسانی که در کیش ساکن زندگی می کنند و یا فروشنده و یا صاحب مراکز تجاری هستند اشاره کرد و ادامه داد: به همین دلیل این افراد تبلیغات را به زودی فراموش می کنند اما بنا داریم از همین امروز تبلیغ خود را آغاز کنیم تا سه شنبه اولین اجرای نمایش خود را به روی صحنه داشته باشیم.

هاشمی درباره چرایی اجرای این نمایش سوگواره مسلخ عشق در جزیره کیش نیز توضیح داد: به نظرم در حوزه فرهنگی و اجرای نمایش های مذهبی در جزیره کیش کمتر اتفاق اینچنینی افتاده است.

کارگردان سوگواره مسلخ عشق از دیگر برنامه های این مراسم را اجرای یک تعزیه مدرن یا همان آوانگارد را در مقابل مراکز تجاری عنوان کرد و گفت: در واقع می خواهیم با این اقدام شاهد ایستگاه های فرهنگی عاشورایی باشیم

بازیگر فیلم سینمایی اخراجی ها افزود: همچنین در اجرای این تغزیه شاهد شکل تازه از موسیقی و حرکت های فرم خواهیم بود تا شاهد صف های معنوی ویژه ای باشیم، البته باید بگویم این اجرا در دو بخش انجام می شود که در یکی این اجرا تقدیم به حضرت عباس (ع) می شود و دیگری به لحظه ناب شهادت حضرت علی اکبر (ع) می پردازد.

هاشمی درباره تعداد نفرات این سوگواره خاطرنشان کرد: زمانی که در تهران این نمایش اجرا می شد ۵۲ نفر با ما همکاری داشتند که به دلیل صرفه جویی در هزینه ها این تعداد را به ۳۵ نفر تغییر دادیم اما در عوض مدیر تولید و یا دستیار گریم جزو بازیگران شدند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سدری رئیس اداره تبلیغات اسلامی کیش درباره تجربه حضور یک ساله اش در جزیره کیش گفت: در طول مدتی که در کیش سکونت دارم متوجه شدم که این جزیره در صحنه های دینی و فرهنگی حرف برای گفتن دارد و دیگر مساجد کیش خلوت نیست.

وی افزود: اما یک دغدغه ای را که شخصاً داشتم این بود که باید به این نتیجه برسیم که بتوانیم مخاطب شناسی داشته باشیم، مخاطب هر منطقه با منطقه دیگر متفاوت است. یکی از معضلات ما در عرصه فرهنگ مخاطب شناسی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کیش با اشاره به اینکه در شرایط کنونی گاهی لازم است با مخاطب شناسی به صورت غیرمستقیم دغدغه های خود را بیان کنیم اظهار داشت: اجرای یک نمایش و یا سوگواره مسلخ عشق به کارگردانی فرد شناخته شده ای چون سیدجواد هاشمی می تواند تأثیر زیادی بگذارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches