اقتصادتهران: وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای پیش نویس صادرات لبنیات شرکت کاله مازندران به بازارهای آمریکا خبر داد و گفت: برندینگ، راه توسعه و فتح بازارهای جهان است.
به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری عصر چهارشنبه در آئین افتتاح سه طرح تولیدی واحدهای لبنیاتی و گوشتی شرکت کاله آمل افزود: تولیدات لبنیات شرکت کاله یکی از مجموعه ها موفق کشور در زمینه صادرات به بیشتر کشورهای دنیاست و توسعه کمی و کیفی محصولات این شرکت باعث مشتری پسندی در بازارهای مختلف جهان شده است.
وی ادامه داد: باید در قالب اجرای برندینگ در کشور، سیطره و گسترده فعالیت شرکت های بزرگ تولیدی در کشور را محدود نکنیم و توسعه دهیم.
وزیر صنعت با بیان اینکه باید اجازه دهیم تا شرکت های بزرگ تولیدی صادراتی کشور به نام هایی آشنا در منطقه و جهان تبدیل شوند و با شرکت های هم ردیف خود رقابت کنند، گفت: توسعه برندینگ در واحدهای تولیدی یکی از این مزیت های مهم است که مبدا تا مقصد را طراحی می کند و انتظار است خود شرکت های تولیدی بزرگ کشور پیش قدم شوند.
شریعتمداری با بیان اینکه برخی مشکلات در بخش های مختلف در کشور وجود داشته و در حال گذر از آنها هستیم، اظهار داشت: مردم ما امیدوار هستند و این امید را نباید برای مردم بخشکانیم.
وی اضافه کرد: امید داشته باشید و جوانان تحصیل کرده هم به آینده کشور امیدوار باشند، این مشکلات فقط با همراهی و هماهنگی های بین بخشی وحضور فعالان و علاقه مندانی همچون براداران سلیمانی در مجموعه بزرگ کاله که در کل کشور و کشورهای منطقه شعبه دارند، میسر خواهد بود.
وزیر صنعت به ایجاد ظرفیت های مهم در بخش های صنعتی و معدنی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اشاره کرد و گفت: در حالی که قبل از انقلاب در زمینه فولاد ظرفیتی در کشور وجود نداشت، اکنون تولید ما از مرز ۳۳ میلیون تن فراتر رفته است.
وی افزود: تولید مس در کشور پیش از انقلاب تقریبا صفر بود اما امروز تولید ما به حدود ۴۵۰ هزار تن رسید و اکنون هم در هفته گذشته ۹ واحد تولید مس با حضور رئیس جمهوری در کرمان افتتاح شده است.
شریعتمداری گفت: در زمینه پتروشیمی و اکتشافات معدنی نیز اکنون قابل رقابت با کشورهای هم ردیف خود هستیم.