×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه‌هایی برای بازیافت همزمان با طرح خط سفید

تهران اکونومی: شهرداری منطقه ۲۲ برای بالا بردن فرهنگ بازیافت و تفکیک پسماند خشک از مبدا همپای دیگر مناطق شهرداری تهران، گامهای جدی تری برداشته است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، این منطقه به عنوان قطب تفریحی گردشگری تهران و منطقه پیشگام در کسب عناوین و گواهینامه های زیست محیطی متعدد، با میانگین ۱۶ درصدی تفکیک پسماند از مبدا، یکی از مناطقی است که بالاترین درصد تفکیک پسماند را در سطح شهر تهران بخود اختصاص داده است.

قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲، با اعلام این خبر گفت: « پایین آوردن میزان دفن زباله، استفاده از زباله‌های خشک ارزشمند، بالا بردن کیفیت و بهره وری در موارد زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و حفظ منابع و انرژی، صرفه جویی در هزینه‌های جمع آوری و حمل و نقل و نقل زباله که همه این موارد به اقتصاد کلان کشور کمک کرده و زمینه‌های اشتغال و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی را فراهم می آورد از جمله اهداف تفکیک پسماند از مبدا است و فرهنگسازی در این زمینه می تواند تضمین‌کننده برنامه‌های مدیریت پسماند در کلان شهر تهران باشد. تا زمانی که فرهنگ صحیح تولید و نحوه انباشت و جمع‌ کردن زباله در بین مردم نهادینه نشود، مدیریت پسماند آنطور که باید و شاید با موفقیت همراه نخواهد بود. از این رو اداره بازیافت منطقه ۲۲ در سالهای اخیر با اجرای برنامه های آموزشی گسترده ای، فرهنگسازی در این زمینه را مدنظر قرار داده است. »

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود: « مسئولان شهرداری منطقه ۲۲، با برگزاری جلسه جدیدی با موضوع بازیافت و طرح تفکیک پسماند از مبدا همزمان با اجرای طرح خط سفید، آسمان آبی و هوای پاک در این زمینه هم اندیشی و برنامه ریزی کرده اند تا افزایش میزان تفکیک پسماند از مبدا توسط شهروندان با تشکیل کارگروه تخصصی و اجرایی محقق شود. در این جلسه ناحیه ۳ منطقه ۲۲ که به تنهایی میانگین ۳۰ درصدی تفکیک پسماند را میان نواحی ۴ گانه بخود اختصاص داده است، بعنوان ناحیه پایلوت منطقه در زمینه طرح تفکیک پسماند از مبدا بصورت پاک معرفی شد. »

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches