×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برقراری پرواز مستقیم به کویته، کراچی و لاهور

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی کشورمان برای گسترش همکاری‌ها با پاکستان در همه زمینه‌های زیربنایی شامل بخش‌های زمینی، دریایی، هوایی و ریلی خبر داد.

 به گزارش وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در جریان سفر به پاکستان ، دیروز پنجشنبه پس از دیدار با میرحاصل خان بزنجو، وزیر امور دریانوردی پاکستان در نشست مطبوعاتی مشترک حاضر شد و با اعلام این مطلب افزود: مایه افتخار است که پذیرش دعوت وزیر دریانوردی پاکستان به این کشور سفر کردیم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران دارای مرز بسیار طولانی با پاکستان است، ما کشورهایی با ریشه های فرهنگی و تمدنی یکسان و حتی با اقوام مشترک هستیم، لذا حفظ امنیت این منطقه و توسعه و آبادانی آن برای طرفین یک سیاست قطعی و لازم الاجرا است.

عباس آخوندی افزود: ما توسعه پاکستان را توسعه خود می دانیم و برای ارتباط با پاکستان در تمام شعبه ها از جمله حمل و نقل هیچ محدودیتی برای خودمان قائل نیستیم.

وی یادآور شد: بدون تردید نبود آبادی و رفاه در هر کدام از کشورهای ایران و پاکستان در مجموع امنیتی در منطقه به ارمغان نخواهد داشت، بنابراین ایران به هیچ وجه تابع سیاست رقابتی نیست، بلکه تمامی سیاست های ما متکی بر همکاری متقابل و درهای باز است.

آخوندی افزود: به دعوت وزیر امور دریانوردی با هیات بزرگی به پاکستان سفر کرده ایم و هیات ما شامل گروه هوایی، دریایی، زمینی و گروه ریلی از جمله بخش دولت، نماینده مجلس شورای اسلامی و همچنین از بخش خصوصی می باشد.

وی گفت: در حوزه مسافری آماری که داریم بیش از ۲۰۰ هزار مسافر پاکستانی در سال گذشته به ایران سفر کرده اند. و البته این ارقام قابل رشد است و نشان دهنده ظرفیت بسیار بزرگ میان دو ملت بزرگ است.

عباس آخوندی گفت: در حوزه دریایی میان بنادر چابهار و گوادر قرارداد خواهر خواندگی وجود دارد. همچنین از ایجاد خطوط کشتی رانی میان بنادر چابهار و کراچی استقبال می کنیم و علاقه مندیم حتی این خطوط به دیگر بنادر ایران از جمله بندرعباس و خرمشهر نیز توسعه یابد و آمادگی داریم از کشتی های مسافربری پاکستان استقبال کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches