×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
برقراری پرواز ایران و آمریکا منتظر دستور هیات دولت

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: بسترهای لازم برای برقراری پرواز با مقاصد مختلف فراهم شده و به محض این‌که دستور هیات دولت برای برقراری پرواز به آمریکا تکلیف شود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش ایسنا حمیدرضا پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در حاشیه مراسم اعطای اولین گواهی نامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی به شرکت هواپیمایی معراج، درباره برقراری پرواز ایران – آمریکا گفت: سیاست سازمان هواپیمایی بین‌المللی، برقراری ارتباط با کلیه نقاط جهان است که این امری اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری به دنبال افزایش تردد و پرواز در کلیه نقاط دنیاست.

وی درباره اعطای اولین گواهینامه مدیریت تداوم صلاحیت پروازی توسط سازمان به شرکت هواپیمایی معراج گفت: یکی از مزیت‌های که این ایرلاین، تجمیع صاحبان فکر و تجربه در این صنعت است و کسانی در این شرکت هواپیمایی حضور دارند که سه دهه سابقه در این حوزه دارند و در عرصه‌های مختلف تعمیر و نگهداری هواپیما تخصص دارند.

پهلوانی با بیان اینکه امروز آغاز اجرایی شدن استاندارد part m در صنعت هوانوردی کشور را به نظاره نشسته‌ایم، گفت: شرکت هواپیمایی معراج توانست با اتکا به توان متخصصان خود مهم‌ترین و جامع‌ترین تاییدیه را در فرایند استاندارد خط هوایی و تامین و تداوم صلاحیت پروازی کسب کند و در واقع آغاز اجرای رسمی استاندارد و part m را سبب شود.

تحول در صنعت هوانوردی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: حرکتی که سازمان هواپیمایی کشوری در جهت ارتقای ایمنی و هماهنگی با استانداردهای بین المللی آغاز کرده محدود به شرکت هواپیمایی معراج نیست و شروع تحول و حرکتی نو را در صنعت هوانوردی کشورمان نوید می‌دهد.

آزادسازی نرخ بلیت هواپیما به کجا رسید؟

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره آزادسازی نرخ بلیت هواپیما نیز گفت: براساس بند ب ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم، دولت مکلف است قیمت‌ها را آزاد کند که در این راستا بسترسازی‌های مناسب را در این زمینه انجام دادیم و سال گذشته نرخ بلیت‌ها را به طور میانگین ۶۵ درصد افزایش دادیم که این افزایش در بسترسازی اجرای این بند از قانون مطلوب بود.

وی ادامه داد: یکی از موارد دیگر بحث تنوع قیمت‌ها بود که در این زمینه کف قیمت‌ها را برداشتیم.

پهلوانی رتبه‌بندی شرکت‌های هواپیمایی را از دیگر اقدامات مهمی برشمرد و این فعالیت‌ها را زمینه ساز آزادسازی قیمت‌ها عنوان کرد.

توسعه ناوگان هوایی کشوردر اولویت قرار دارد

رییس سازمان هواپیمایی کشوری درباره توسعه ناوگان گفت:‌ امسال شاهد ورود ۲۲ فروند هواپیما بودیم که با توجه به برنامه‌های پیش رو شاید بتوانیم به بیشتر از میزانی که در سند چشم انداز ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده دست یابیم.

وی اظهار کرد: شورای عالی هواپیمایی کشوری دنیا که چندی پیش در ایکائو تشکیل شد به صورت شفاف بر ایجاد محیط پاک و ایمن برای شرکت‌های هواپیمایی اصرار دارد که بر این اساس مصوبه‌ای را هفته گذشته ارائه دادند و ما آن‌ را به شرکت‌های هواپیمایی ارسال می‌کنیم تا شاهد وجود هواپیماهای نو و در واقع نوسازی جدی در ناوگان هوایی کشور باشیم.

شرایط پرداخت وام صندوق توسعه ملی به ایرلاین‌ها

تورج دهقانی زنگنه، مدیرعامل شرکت هواپیمایی معراج نیز در جمع خبرنگاران گفت: تا پایان امسال سه یا چهار فروند هواپیما به ناوگان این شرکت اضافه می‌شود.

وی درباره شرایط دریافت وام از صندوق توسعه ملی اظهار کرد: شرایط صندوق برای گرفتن وام توسط شرکت‌های هواپیمایی سخت است و به دنبال آن هستیم که دولت تغییراتی در این آیین نامه ایجاد کند.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches