×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
برداشت گندم در گناباد افزایش یافت

اقتصادتهران: مدیر جهاد کشاورزی گناباد با اشاره به برداشت دو هزار و ۶۰۰ تن گندم از ۸۰۰ هکتار مزارع این شهرستان گفت: این میزان برداشت از ابتدای خردادجاری تاکنون ۱۰ درصد نسبت به پارسال بیشتر شده است.

علیرضا حسین زاده عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بارندگی مطلوب در بهار و مبارزه با سن گندم از دلایل افزایش سطح زیر کشت گندم در گناباد به شمار می رود.

وی همچنین توانمندسازی روستاییان را مولفه مهم کاهش مهاجرت از مناطق روستایی ذکر و بیان کرد: ادارات مربوطه باید با برگزاری دوره های آموزشی توانمندی های بالقوه روستاییان را متناسب با سطح تحصیلات در هر بخش شناسایی و با پرداخت تسهیلات و به فعلیت رساندن آنها در اشتغال پایدار و افزایش ماندگاری سهیم باشند.

او ادامه داد: باید محصولات خاص کشاورزی دارای جنبه اقتصادی و ارزش افزوده هر روستا شناسایی و به عنوان یک برند برای توسعه و رونق اقتصادی مطرح شوند.

وی گفت: مدیریت جهاد کشاورزی گناباد در این زمینه در کنار آموزش دوره ای روستاییان برای تغییر الگوی کشت از سنتی به صنعتی، برن سازی الگوهای کشت موفق مناطق روستایی را در دست اقدام دارد و ظرفیتهای تعدادی از مناطق در این زمینه شناسایی شد که از جمله آن می توان به آموزش دو هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی طی پارسال اشاره کرد.

۳۴ هزار بهره بردار بخش کشاورزی گناباد در سطح ۲۰ هزار هکتار کشتزار آبی، ۱۷۰۰ هکتار دیمزار و با ۰۰ هزار راس دام سالانه ۸۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی تولید و روانه بازار می کنند. آب کشاورزی این شهرستان از ۴۰۰ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و ۳۴۶ رشته قنات تامین می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches