×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برداشت‌های نادرست از خصوصی سازی، اقتصادمان را به این روز انداخته است

اقتصادتهران: عضوهیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران و ایران، دولتی بودن اقتصاد ایران را مهم‌ترین آفت برای سیستم اقتصادی کشور برشمرد.

دکتر پرویز حسابی، در گفت و گو با خبرنگار ما، ضمن بیان این مطلب، گفت: یکی از دلایلی که باعث شده تا وضعیت اقتصاد به رویه کنونی درآید، برداشت‌های نادرست از خصوصی سازی بود که از این بابت هزینه‌های زیادی به کشور وارد شد.

وی با بیان آن که حضور شبه دولتی‌ها در اقتصاد کشور بیش‌ترین آسیب را به منافع ملی می‌رساند، خاطرنشان ساخت: به دلیل عدم کنترل بر فعالیت شبه دولتی‌ها در بسیاری موارد، عملکرد سیستم اقتصادی در کشور با مشکلاتی مواجه شده است.

به گفته عضو انجمن اقتصاددانان ایران، تعاونی خود یک نوع شرکت است مانند شرکت های با مسوولیت محدود ، شرکت تضامنی ، شرکت های سهامی عام وخاص که تابع قانون تجارت مملکت می باشند و ایجاد وزارتخانه و سازمان های مختلف و موازی به عنوان شرکت تعاونی خارج از اصول تئوری های اقتصادی می باشد که هزینه های زیادی در این مدت بر روی دوش دولت گذاشته است.

نایب رئیس اول کمیسیون امور اجتماعی و تشکل های اتاق تهران، در رابطه با مشکلاتی که در بخش اقتصاد وجود دارد، گفت: به طور مثال یکی از این مشکلات مربوط به مباحث مالیاتی است به گونه‌ای که در ابتدا باید شرایط تغییرنام «مالیات بر ارزش افزوده» مانند سایر کشورهای پیشرفته به «مالیات بر مصرف»تغییر کند.

دکترپرویزحسابی همچنین به سخنان اخیر رییس سازمان امورمالیاتی واکنش نشان داد و افزود: گفته‌های رییس سازمان امورمالیاتی مبنی براینکه چنانچه دارندگان کارت بازرگانی مالیات خود را پرداخت نکنند، سازمان امورمالیاتی این مالیات را از اتاق بازرگانی که برای این شرکت کارت بازرگانی صادر کرده است، وصول خواهد کرد وجاهت قانونی ندارد و به هیچ وجه صحیح و منطقی نیست و مانند این است که اگر فردی با خودروی خود دچار تصادف شود، زیان دیده از راهنمایی و رانندگی که برای راننده گواهینامه صادر نموده مطالبه خسارت نماید.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر شرایط باید به گونه‌ای تغییر کند تا مودی مالیاتی از نحوه محاسبه مالیات خود مطلع گردد و در واقع برگه یا فرم گزارش ممیز مالیاتی در اختیار وی قرار بگیرد که در صورت وقوع چنین امری از بسیاری رای‌های نادرست در هیات‌های حل اختلاف جلوگیری به عمل خواهد آمد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches