×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
برخورد با تارنماها و شبکه‌های اجتماعی مخل سرمایه گذاری

اقتصادتهران: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از برخورد با تارنماهای اینترنتی و تلگرامی که درصدد انحراف سرمایه گذاران بودند، خبر داد و گفت: به موازات پیگیری های قضایی، راهکارهای دیگری برای کمک به حل مشکل سهامداران و شرکت کنتورسازی ایران در حال پیگیری است.

به گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی، «شاپور محمدی» این موضوع را با اشاره به نامه وزیر اموراقتصادی و دارایی برای حل و فصل مشکلات برخی شرکت‌ها بیان کرد.

محمدی به اقدام‌هایی برای حل مشکل وقفه نماد برخی شرکت‌ها برای افزایش سرمایه، برگزاری مجمع و… و همچنین برخی شرکت‌های خارج از بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: دستور صادر شده است حقوق همه شرکت‌هایی که به دلیل برگزاری مجمع یا تصمیم هیات مدیره آسیب و خسارتی به سهامداران آن رسیده است احقاق شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، شرکت کنتورسازی مورد توجه ویژه است و افزون بر اقدام‌های سازمان بورس برای احقاق حقوق سهامداران، فرایند قضایی آن نیز در حال پیگیری است.

محمدی افزود: در این مسیر، از همه ظرفیت‌ها بهره‌گیری می‌شود. بر حسب پیگیری‌های به عمل آمده، دستگاه قضایی نیز از حل مشکلات سهامداران کنتورسازی استقبال کرده است.

درباره ۱۴ اقدام سازمان بورس و اوراق بهادار برای شفاف سازی بازار سرمایه، بیان داشت: انجام معاملات به سبک ثبت سفارش (بوک بیلدینگ) یکی از دغدغه‌های اصلی قیمتگذاری سهام در عرضه های اولیه است.

به گفته وی، بوک بیلدینگ فرصت‌های برابری برای همه سرمایه گذاران فراهم کرد و با تقویت آن، به نیاز فعالان بازار سرمایه پاسخ داده شد.

وی به الزام افشای ماهانه آمار تولید و فروش اشاره کرد و گفت: پیش از این بخشی از اطلاعات افشا می شد اما بر اساس این الزام، مبنا و پایه اطلاعات شرکت‌ها از حدس و گمان و مفروضات به اطلاعات واقعی هدایت شد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اقدام دیگر سازمان بورس در یک سال گذشته را اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها خواند و گفت: یکی از دغدغه‌های فعالان بازار روند و چگونگی توقف و بازگشایی نمادها بود که دستورالعمل جدید آن تکمیل شد و حداکثر تا یک ماه آینده در هیات مدیره تصویب و در زمان بندی مشخص اجرا می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches