×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بدهی دولت به وزارت نیرو

اقتصادتهران: معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو گفت: براساس آمار سازمان حسابررسی کشور وزارت نیرو با احتساب سال ۱۳۹۵ و ۱۳۸۸، ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت دارد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ فلاحتیان امروز در نشستی خبری در خصوص میزان طلب و بدهی وزارت نیرو، اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه قرار بر این بود که مابه التفاوت قیمت تمام شده و هزینه ای که بابت هر کیلووات ساعت مصرف از سوی مشترکان انجام می‌شود، از طریق یک ردیف در بودجه از سوی دولت برای وزارت نیرو جبران شود، اما این امر چندان تحقق نیافت و به همین خاطر نیز ما در حال حاضر حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی بدهکار هستیم.

وی گفت: بر اساس ارقام سازمان حسابرسی طلب وزارت نیرو از دولت از محل مابه التفاوت قیمت تمام شده و هزینه دریافتی از مشترکین از سال ۱۳۸۵ (به جز سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۵) تا امروز حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان است که با احتساب دو سال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۵ حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو ادامه داد: اخیراً در جلسه شورای عالی انرژی برای تشویق سرمایه گذاران جهت روی آوردن به استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت برق مصوبه ای تصویب شد که براساس قرار شد میزان پولی که از محل صرفه جویی در مصرف برق پس انداز می‌شود به این سرمایه گذاران پرداخت شود.

فلاحتیان اظهار کرد: در زمان حاضر ۵۱ درصد مصرف کنندگان برق ماهانه کمتر از ۸۸۰۰ تومان و ۶۷ درصد مشترکانن نیز کمتر از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بابت استفاده از برق هزینه می‌کنند، بنابراین انگیزه کافی برای مدیریت مصرف از سوی مشترکین وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۵۱ درصد مصرف کنندگان برق ماهانه کمتر از ۸۸۰۰ تومان و ۶۷ درصد مشترکان نیز کمتر از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان بابت استفاده از برق هزینه می‌کنند، بنابراین انگیزه کافی برای مدیریت مصرف از سوی مشترکان وجود ندارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches