×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بدهی بیمه‌ها به حوزه سلامت؛ ۶۷ میلیارد تومان

اقتصادتهران: رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه میزان بدهی سازمان های بیمه گر به این دانشگاه به ۱۶۷میلیارد تومان رسیده گفت: این میزان بدهی، ما را در تامین هزینه های بخش سلامت، خرید دارو و تجهیزات پزشکی، کارانه پزشکان، پرستاران و کادر درمانی دچار مشکلات زیادی کرده است.

به گزارش ایرنا دکتر منوچهر مهرام در نشستی که به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر برگزار شد، افزود: بدهی سازمان های بیمه گر تامین اجتماعی و بیمه سلامت در تمام کشور به حد اعلای خود رسیده و به یک بازی ملی برای اثبات شکست طرح تحول نظام سلامت تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: این روند نادرست موجب شد تا برخی بیمارستان های استان های اصفهان، فارس و مازندران با افزایش بدهی های معوقه، به عدم پذیرش بیماران زیر پوشش تامین اجتماعی و یا پذیرش به شرط پرداخت تعرفه کامل درمان توسط بیمار اقدام کنند که موجب سرگردانی بیماران و نارضایتی نیز می شود.

مهرام ادامه داد: این بدهی ها در شرایطی توسط سازمانهای بیمه گر تسویه نشده اند که ما هم اکنون به تناسب آن بدهی های زیادی نیز را برای خرید دارو و لوازم پزشکی، پرداخت کارانه ها و حتی غذای ظهر بیماران داریم.

وی با بیان اینکه به نقطه ای رسیده ایم که شرکت ها به خاطر بدهی های معوقه به ما دارو نمی فروشند، گفت: حوزه سلامت هیچ تناسبی با بازی های سیاسی و جناحی ندارد و ما نمی خواهیم سلامت مردم را قربانی چنین بازی هایی کنیم، گرچه درک می کنیم که این وضعیت ربطی به اداره های تامین اجتماعی قزوین نداشته و فشاری از سطح ملی برای شکست طرح تحول نظام سلامت است.

دانشگاه علوم پزشکی در حوزه آموزش و پژوهش عملکرد مطلوبی داشته است

مهرام تصریح کرد: ابعاد آموزشی و پژوهشی این دانشگاه نسبت به مسایل بهداشتی و درمانی کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این درحالیست که ما رتبه و عملکرد بسیاری خوبی در این حوزه ها داشته ایم.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۵ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مامایی، پیراپزشکی و بهداشت با ۲ هزار و ۶۶۱ دانشجو در ۵۲رشته فعال هستند.

مهرام با بیان اینکه بیشترین تعداد رشته های تحصیلی این دانشگاه با ۳۲ رشته مربوط به تحصیلات تکمیلی است ادامه داد: هم اکنون ۵۲۰دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد، PHD، دکترای تخصصی پزشکی، دکترای تخصصی دندانپزشکی، MPH و یک رشته فلوشیپ اختلالات خواب تحصیل می کنند.

وی با اشاره به دانش آموختگی ۱۰هزار و ۸۷۰ دانشجو از این دانشگاه گفت: در حال حاضر این دانشگاه دارای ۲۷۰ عضو هیات علمی است که در بین آنها ۸ استاد تمام و ۴۶ دانشیار مشغول فعالیت هستند و همین شاخص خوبی برای رشد این دانشگاه محسوب می شود.

مهرام ادامه داد: در بخش پژوهش هم ۸ مرکز تحقیقات، ۵ مرکز تحقیقات بالینی و ۴ مجله علمی داریم که در یک سال گذشته ۳۷۵ مقاله چاپ کرده اند که ۲۵۲ مورد آن انگلیسی بوده است.

وی، چاپ ۴۸ عنوان کتاب، ۲۹ اختراع ثبت شده، ارائه ۲۱۵ خلاصه مقاله در کنگره های بین المللی و خارجی و یکهزار و ۱۲۸ مقاله در کنگره های ملی را از دیگر دستاوردهای پژوهشی این دانشگاه از سال ۹۰ تا ۹۵ اعلام کرد.

بیمارستان شهید رجایی قزوین، قابلیت تبدیل شدن به ساختمان پلاسکویی دیگر را داراست

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به وضعیت موجود و نامناسب بسیاری از تخت ها و بیمارستان های استان گفت: مرکز آموزشی درمانی شهید رجایی به عنوان تنها مرکز ترومای استان با قدمتی ۵۰ ساله یکی از مراکز فرسوده و نامناسب این استان است که بارها دچار آتش سوزی، نشت گاز، ترکیدگی لوله ها و بسیاری از مشکلات دیگر شده و در صورت وقوع هر اتفاقی خسارت های فراوانی متوجه آن خواهد بود به نوعی که اگر در پلاسکو ۲۰ تن شهید شدند با اتفاقی مشابه ۴۰۰ تن در این بیمارستان جان خواهند باخت.

وی به ساخت فضای الحاقی این بیمارستان در مجاورت آن خبر داد و گفت: این ساختمان که احداث آن از تیر ماه سال جاری آغاز شد، قرار است در ۱۲هزار متر مربع، ۷ طبقه با ۲۲۰ تخت ظرف مدت ۳ سال ساخته شود تا بخشی از کمبودهای آن برطرف شود.

مهرام گفت: بیمارستان های دیگر استان نیز در وضعیتی مشابه از لحاظ استیجاری بودن و فرسودگی قرار داشته و ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی در آینده جایگزین آنها خواهد شد.

مهرام گفت: با ساخت و تکمیل این بیمارستان که به همت استاندای، شهرداری، شورای شهر و سپاه استان قرار است در ورودی شهرک کوثر در زمینی ۸٫۵ هکتاری احداث شود، بسیاری از بخش های درمانی به آن منتقل خواهد شد.

بیمارستان ۲۲ بهمن طی چند سال آینده به بیمارستان کوثر منتقل می شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پس از احداث و تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و انتقال بخش های بیمارستان کوثر به آن، فضای فعلی بیمارستان کوثر به بیمارستان روانپزشکی ۲۲ بهمن استان که هم اکنون در خیابان راه آهن قرار دارد اختصاص خواهد یافت و بوعلی نیز با انتقال سایر بخش ها به بخش تخصصی قلب و عروق تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به طرح در دست ساخت مرکز جامع درمان سرطان استان نیز گفت: برای ساخت و تجهیز این مرکز که هم اکنون با مشارکت خیرین و اعتبارات دانشگاه در دست اجرا است ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اشاره به توافقات انجام شده در این زمینه با بنیاد امور بیماری های خاص کشور جهت خرید دو دستگاه خطی شتاب دهنده افزود: ساخت این مرکز از برنامه های مهمی است که پیش بینی می شود در دو سال آینده تکمیل و تجهیز شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches