×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بخش زیادی از معوقات بازنشستگان پرداخت شده است

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی گفت: بخش زیادی از معوقات بازنشستگان پرداخت شد و مقدار کمی از آن باقی مانده که در سال جاری پرداخت می شود.

 به گزارش مهر، شامگاه گذشته سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش میهمان برنامه «نگاه یک»  که از شبکه اول سیما روی آنتن رفت بود تا از بودجه سال ۹۸ و برخی موارد جنجالی آن و همچنین مطالبات آموزش و پرورش بگوید.

 سیدمحمد بطحایی در این برنامه در ابتدا گفت: همه در جریان شرایط اقتصادی کشور هستند. با توجه به فشارهای دشمنان، بحث های مفصلی صورت گرفته تا بودجه را در آموزش و پرورش انقباضی پیش بینی کنیم.  من از دولت و نمایندگان مجلس عمیقا سپاسگزاری می کنم. برای سال ۹۷ ما بودجه ۴۳ هزار و ۵۰۰ میلیاردی داشتیم که برای سال ۹۸ این رقم به ۵۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و سهم آموزش و پرورش از کل بودجه دولت افزایش پیدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ما ۲ درصد رشد را در تخصیص اعتبارات دولت به آموزش و پرورش شاهدیم به طوریکه در سال ۹۷ ، ۱۱.۳ درصد اعتبارات دولت برای این وزارتخانه بود و سال ۹۸ این عدد به ۱۳.۴ رسیده است. همه هدف این است که معلمان بتوانند با انگیزه سر کلاس ها حاضر شوند. ولی همه می دانیم شرایط برای کارمندان دولت سخت است و برای معلمان نیز. دولت در بودجه سال ۹۸ تلاش می کند تا برای معلمان رضایت شغلی ایجاد کند و ما در حد مقدورات دولت آن را پیگیری می کنیم.

 وی در ادامه درباره بحث نظام رتبه بندی با بیان اینکه دولت پذیرفته نظام رتبه بندی را با یک ردیف مستقلی در بودجه ۹۸ بگنجاند، اظهار کرد: لایحه این نظام در کمیسیون های دولت به تصویب رسیده و در صحن دولت در حال بررسی است و پس از آن باید در مجلس به تصویب برسد. اما اشتباهی که می شود این است که رتبه بندی را صرفا نظام پرداخت ها تلقی می کنند در حالیکه یکی از آثار آن بهبود نظام پرداخت هاست و هدف اصلی این طرح ارتقاء توانمندی و شایستگی نیروی انسانی است.

 عمده معوقات بازنشستگان پرداخت شد

بطحایی در بخش دیگری از سخنانش به همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و بیان کرد:  برای سال آینده اعتبارات آن افزایش یافته است و اگر درآمدهای دولت و خزانه محقق شود شرایط همسان سازی حقوق این افراد به مراتب بهتر خواهد بود. همچنین باید بگویم پاداش پایان خدمت سال ۹۶ فرهنگیان پرداخت شده و بخشی از معوقات و مرخصی های ذخیره نیز پرداخت شده است. همچنین  بخش زیادی از معوقات بازنشستگان پرداخت شد و مقدار کمی از آن باقی مانده که در سال جاری پرداخت می شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حداقل اعتبار برای اجرای ۷۲ برنامه ای است که ذیل سند تحول بنیادین آماده کرده ایم. بخشی از برنامه ها از اعتبارات جاری قابل اجراست ما بخشی به اعتبارات خاص نیاز دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches