×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true

ریاضت اقتصادی در یونان برای دریافت وام خارجی اقتصاد این کشور را به شدت بحرانی کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی راشاتودی ، دولت یونان منتظر دریافت دو و نیم میلیارد یوروی دیگر از وام نجات مالی است. دولت باید با این پول کشور را سر پا نگه دارد تا دور بعدی گفتگوها که برای اواخر سال آینده برنامه ریزی شده است، تکلیف بقیه بدهیهای این کشور را مشخص کند. یونان برای دریافت این وام باید هزاران کارمند و کارگر بخش دولتی را اخراج کند. این اولین بار نیست که یونان تحت فشار شروط وام دهندگان بین المللی قرار دارد. بحران مالی بین المللی در سال دوهزار و هشت سبب شد بیکاری در این کشور به هفت و دو دهم درصد برسد اما پنج سال سیاستهای ریاضت اقتصادی بازار کار را در یونان نابود کرد به طوری که هم اکنون میزان بیکاری در این کشور به بیست و هفت و چهار دهم درصد رسیده است یعنی بیش از یک چهارم از مردم در این کشور بیکار هستند. جدیدترین آمار وزارت دارایی یونان نشان می دهد حدود بیست و سه درصد از مردم یونان زیر خط فقر زندگی می کنند. این مسئله سبب شده است عده زیادی برای پیدا کردن کار و زندگی بهتر به کشورهای دیگر کوچ کنند. از سال دوهزار و ده تا کنون صد و بیست هزار دانشمند و متخصص جوان از یونان به کشورهای دیگر رفته اند.

فوتیس پاپانیکولائو مهندس بیکار در آتن پایتخت یونان گفت به علت بی ثباتی زیادی که در کشور وجود دارد نمی توان پیش بینی کرد دو یا سه ماه دیگر چه خواهد شد. از این رو سرمایه گذاری در یونان به صفر رسیده است.

آمارها حاکی است دو سوم فارغ التحصیلان دانشگاهی در یونان بیکار هستند.

وانیسا کاتساردیس استاد دانشگاه در رشته عمران گفت بسیاری از کسانی که دکترای خود را می گیرند می خواهند به مردم و کشورشان خدمت کنند اما نمی توانند. زیرا استخدام نمی شوند به همین علت مجبورند مدتهای طولانی منتظر بمانند و برای گذران زندگی به کارهایی مشغول شوند که اصلا در شانشان نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches