×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
با ۱۵۰ میلیون کجا می توان خانه خرید؟

خانه دار شدن همواره برای مردم ازدیرباز تاکنون آرزویی بوده که در بسیاری موارد این رویا به واقعیت تبدیل شده است. چه در زمان گذشته به عقیده بسیاری که می گفتند:” اجاره نشینی، خوش نشینی” و چه در زمان حال که بهای مسکن همواره رشد داشته است، مردم در آرزوی داشتن سرپناهی برای خود بوده اند.

با ظهور بانک های خصوصی و افزایش میزان تسهیلات مسکن در چند سال اخیر راه برای افرادی که در رویای خانه دار شدن بوده اند باز شده است اما باز هم بسیاری از افراد هستند که با درآمدها اندک خود و حتی با وجود استفاده از وام های بانک قادر نیستند برای خود و خانواده سرپناهی بخرند.

قیمت ها آنچنان بالا رفته که دیگر دریافت تسهیلات مسکن کفاف خرید خانه را نداده و شاید تنها حداکثر ۲۰ درصد بهای خانه را تشکیل دهد به طوری که افزایش نرخ تسهیلات خرید مسکن با توجه به میزان تورم در جامعه تغییر چندانی در بازار مسکن و تقاضای دریافت این وام‌ها ایجاد نخواهد کرد.

در همین رابطه، کیوان شادمان، کارشناس مسکن معتقد است: افزایش نرخ سود تسهیلات خرید مسکن می‌تواند باعث فشار بیشتر به وام گیرنده‌ها شود اما با توجه به میزان تورم موجود در جامعه و نرخ تورم، وام‌ها می‌توانند سود برای وام گیرنده داشته باشند.

وی تاکید کرد:‌ در نتیجه افزایش دو درصدی نرخ سود تسهیلات خرید مسکن مردم را از گرفتن وام بازنمی‌دارد و تاثیر چندانی در فرآیند بازار نخواهد داشت.

شادمان با بیان این‌که تناسبی بین قیمت‌هایی که از سوی دولت اعلام شده و سودی که توسط مردم پرداخت می‌شود وجود ندارد، تصریح کرد: میزان سود بیشتر است و اگر به مردم فشار هم وارد شود ترجیح می‌دهند این وام‌ها دریافت کنند چون میزان سودی که عایدشان می‌شود بیشتر است.

وی خاطر نشان کرد: زمانی وضعیت بهتر خواهد شد که ثبات به وجود آید؛ به طوری که مردم بدانند در یک پروسه زمانی مشخص مثلا بین ۱۰ تا ۱۱ سال اوضاع ثابت خواهد بود و برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها تغییر نمی‌کند؛ به طوری که میزان سود وام های مسکن افزایش پیدا کند چون عوض شدن تصمیمات و سیاست‌گذاری‌ها در روند بازار اخلال ایجاد می‌کند.

در واقع شرایط باید به گونه ای باشد تا افرادی که قصد خرید خانه را دارند بتوانند با استفاده از تسهیلات مسکن حداقل تا ۸۰ درصد قیمت خانه را در اختیار داشته باشند و به همین منظور دولت باید برنامه ای را ترتیب دهد تا وام مسکن افزایش یافته و افراد بیش تری بتوانند با استفاده از این تسهیلات و با اندوخته ای اندک مسکن مورد نیاز خود را خریداری کرده و در سال های بعدی نسبت به پرداخت اقساط آن تلاش کنند.

در جدول ذیل برخی از مناطق شهر تهران که با ۱۵۰ میلیون تومان می توان نسبت به خرید خانه اقدام کرد آمده است:

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches