×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بانک صادرات ایران، حامی پر قدرت صنعت پتروشیمی کشور

اقتصادتهران: صنعت پتروشیمی کشور در سالیان اخیر توانسته به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کند به طوری که این موفقیت‌ها به رغم محدودیت‌های بیشمار ناشی از تداوم تحریم‌های اتفاق افتاده است.

به گزارش اقتصادتهران، بدون شک موفقیت صنعت پتروشیمی بدون حمایت سیستم بانکی شاید آن گونه که انتظار می‌رفت، محقق نمی‌شد اما حمایت‌ از صنعت پتروشیمی به لطف عملکرد نظام بانکی به ویژه بانک صادرات ایران رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

به بیان دیگر شبکه بانکی کشور و شبکه صنعت و تولید کشور قادرند، ظرفیت‌های بزرگ‌تری را برای خدمت به مردم و اقتصاد کشور فراهم کنند به طوری که در این راستا بانک صادرات ایران مصمم است از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور و شعب خارج از کشور برای حمایت از صنعت پتروشیمی استفاده کند.

در اصل یکی از مواردی که صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از آن رنج می‌برد خام فروشی است و اگرچه در سالیان اخیر این امر بهبود یافته اما همچنان تلاش‌های برای کاش خام فروشی و نیمه خام فروشی ادامه دارد به گونه‌ای که یکی از اولویت‌های بانک صادرات همانا برقراری ارتباط موثر با دست‌اندرکاران بخش پایین‌دستی این صنعت است تا به تبع آن شرایطی به وجود آید تا علاوه بر اجتناب از خام‌فروشی و نیمه‌خام‌فروشی، زمینه جهش مورد انتظار و خودکفایی کشور در این حوزه را فراهم گردد.

این در حالی است که بانک صادرات ایران از نمونه‌ بانک‌های موفق نظام بانکی کشور است که به خوبی به ظرفیت‌های بخش نفت و گاز به ویژه صنعت پتروشیمی واقف است و از هر فرصتی برای تعامل بیشتر با این بخش بهره می‌جوید به گونه‌ای که تامین مالی پروژه‌های صنعت پتروشیمی را یکی از اولویت‌های مهم خود قرار داده است.

فراهم آوردن زنجیره تامین مالی کامل، مناسب و تسهیل‌گر برای تولید خدمات از صنایع بالا دستی، میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت پتروشیمی مهم‌ترین هدف بانک صادرات در پیشبرد اهدافی است که برای حمایت از صنعت پتروشیمی در نظر گرفته است.

همکاری و حمایت بانک صادرات ایران از صنعت پتروشیمی این نوید را می‌دهد که با توجه به گسترده فعالیتش اعم از داشتن شعب در اغلب کشورهای حاشیه خلیج فارس، لبنان و اروپا بتواند به ارائه تمامی خدمات مالی و بانکی بپردازد. همچنین بانک صادرات ایران با داشتن شرکت‌های مختلف ابزاری از جمله صرافی سپهر، کارگزاری بانک صادرات، بیمه سرمد، تامین سرمایه سپهر و… امکان تامین مالی ارزی پروژه‌های صنعت پتروشیمی در خارج از مرزهای کشور را نیز به خوبی فراهم آورده است.

گفتنی است بانک صادرات ایران از دهه‌های قبل به عنوان، بانک حامی در خصوص کسب‌وکارهای مختلف کشور شناخته می‌شود و بنیان فعالیت‌های این بانک به صورتی شکل گرفته که کارکنان آن به صورت تخصصی آماده خدمت‌رسانی بهینه به شرکت‌ها و صنایع بزرگ و کوچک هستند.

سفر سید ضیاء ایمانی، مدیرعامل بانک صادرات ایران به استان خوزستان و دیدار با برخی مدیران بنگاه‌های تولیدی و واحدهای بزرگ پتروشیمی کشور نیز در راستای حمایت و پشتیبانی این بانک از صنعت عظیم پتروشیمی کشور صورت گرفت که حکایت از آمادگی کامل این بانک برای ارائه خدمات به صنعت پتروشیمی دارد.

مدیرعامل بانک صادرات ایران تاکید دارد که این بانک برای حمایت از سرمایه‌گذاری‌های ثابت و شرکت در پروژه‌های بزرگ به صورت مستقل و سندیکایی، خدمات متنوع خود را از جمله تامین مالی به صورت سرمایه در گردش، اعتبارات اسنادی و ضمانت‌نامه و سایر خدمات مورد نیاز صنعت پتروشیمی، جدی‌تر از گذشته ارائه خواهد کرد.

امید می‌رود با حمایت‌های بیش از پیش سیستم بانکی از صنایع مختلف، راه گذر از تحریم‌های یکجانبه هموارتر از گذشته گردد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches