×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصاد تهران: رییس سازمان استاندارد از تصویب قانون سازمان ملی استاندارد ایران که هم اکنون در کمیسیون ویژه ای در مجلس شورای در دست بررسی است  با رویکرد فرابخشی بودن سازمان، خبر داد.

نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، با بیان این مطلب از تدوین سه هزار و ۲۵ مورد استاندارد ملی در سال گذشته خبر داد و گفت: سال قبل همچنین سه هزار و ۹۶۰ مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری صادر و ۱۸ هزار و ۵۸۰ پروانه نیز تمدید شده است.

وی همچنین از افزایش ۱۴۲ درصدی تعداد آزمایشگاه های همکار این سازمان در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های کشور مبنی بر مشارکت و واگذاری برخی امور به بخش خصوصی هم اکنون سازمان ملی استاندارد ایران با ۲۳۵ آزمایشگاه همکار و حدود ۱۵۰ شرکت بازرسی(جوش، خدمات فنی و کالا و …) همکاری دارد.

پیروزبخت در ادامه از امضای تفاهم نامه ای بین ایران و چین و البته در آینده ای نزدیک خبر داد که بر مبنای آن بازرسی کالاهای چینی صادراتی به ایران با موارد مدنظر کشورمان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در توضیح دلیل این تفاهم نامه جدید بیان کرد: چینی ها از یک سو تلاش داشتند که تعداد کالاهای مورد بازرسی چین که به ایران صادر می شود کاهش یابد و از سوی دیگر برای واردات کالا به ایران نیز فقط بازرسی های چین مورد پذیرش قرار گیرد که سازمان استاندارد در هر دو مورد مقاومت کرد و با پیشنهاد آنها مخالفت شد.

وی در خصوص اینکه مواضع سازمان ملی استاندارد در برابر برخی فشارهایی که از سوی خودروسازان برای به تعویق افتادن برخی قوانین استاندارد وارد می شود چیست؟ گفت: کشوری که مدعی صنعت خودروسازی است باید بتواند بدون نیاز به حکم حکومتی، استاندارد و کیفیت خودروهای خود را ارتقاء دهد.

پیروزبخت با اشاره به اینکه با خودروسازان بر سر ایمنی و سلامت مردم شوخی نداریم، گفت: نباید وضع به گونه ای باشد که برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی نیاز به حکم حکومتی داشته باشیم.

به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، سیاست دولت این است که با هیچ بنگاهی بر سر سلامتی و ایمنی مردم شوخی نداشته باشد و صنعت خودروسازی نیز از این قاعده مستثنی نیست بطوریکه در جلساتی که طی چند وقت اخیر با خودروسازان داشته ایم این موضوع را به آنها گوشزد شده است.

وی در واکنش به موضوع آتش سوزی اتوبوس های اسکانیا و موضوع استاندارد بودن و نبودن این خودروهای تجاری متذکر شد: اتوبوس اسکانیا از نظر ما استاندارد بوده و تائیدیه‌های لازم را نیز کسب کرده است و هم اکنون در حال بررسی موارد مورد نیاز برای اصلاح استاندارد این اتوبوس در صورت تغییر در طراحی آن هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches