×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
بازرسی از ۹۰ مرکز انتظامی در بهار

اقتصادتهران: سازمان قضایی نیروهای مسلح از بازدید و بازرسی ۹۰ مرکز انتظامی شامل کلانتری ها، پاسگاه ها و پایگاه های پلیس آگاهی و مبارزه با مواد مخدر در سه ماهه اول امسال با حضور مأموران هیئت بازرسی دادسرای نظامی تهران خبر داد.

به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح در سه ماهه اول سال ۱۳۹۷ تعدادی از قضات و کارشناسان دادسرای نظامی تهران بر روند خدمت‌رسانی و رعایت حقوق شهروندی در مراکز انتظامی به‌ویژه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های سطح شهر تهران نظارت کردند.

هیئت‌هایی به سرپرستی فرامرز یوسفوندی، معاون دادستان نظامی استان تهران با همراهی سه تن از قضات مجرب و چهار کارشناس قضایی، کار نظارت بر عملکرد مراکز انتظامی و تبیین تکالیف ضابطان در ارتباط با متهمان، شکات و مقامات قضایی و تشریح و تبیین تهدیدات و آسیب‌ها را با هماهنگی بازرسی انتظامی تهران بزرگ برعهده گرفتند.

طی این بازرسی‌ها از ۶۳ کلانتری و پاسگاه، هشت پایگاه پلیس آگاهی، شش پایگاه پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، پنج پایگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر، چهار سرکلانتری و چندین ایستگاه پلیس راهور و چادرهای موقت انتظامی بازدید شد.

ابراهیم حاتمی، بازپرس دادسرای نظامی تهران گفت: در حوزه کلانتری‌ها عملکرد معاونت‌های قضایی، تجسس و اطلاعات بررسی و تحت نظرگاه‌های پیش‌بینی ‌شده بازدید شدند.

وی افزود: همچنین روسای کلانتری‌ها در جلسه‌ای با حضور اعضای هیئت، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های حوزه استحفاظی خود در ارتباط با کنترل و مدیریت جرایم، رعایت حقوق متهمان و بزه دیدگان و صیانت ازکارکنان ارائه کردند.

حاتمی یکی از بخش‌های مورد توجه هیئت بازرسی را معاونت قضایی کلانتری‌ها برشمرد و افزود: روند تحقیقات مقدماتی، نحوه جمع‌آوری دلایل و تحقیقات از طرفین دعوی و شهود و انجام دستورهای مقامات قضایی، چگونگی تحت نظر قرار دادن متهمان و ابلاغ و تفهیم حقوق آنها منطبق با قانون آیین دادرسی کیفری در پرونده‌های معاونت قضایی مورد بازبینی قرار ‌گرفت.

یکی از دغدغه‌های همیشگی مقامات دادسرای نظامی تهران فراهم شدن یک بستر لازم برای ایجاد تعامل دوسویه با بدنه نیروی انتظامی بوده است.

این مقام قضایی در این ارتباط گفت: سابق بر این در دیدگاه‌های برخی مقامات قضایی نگاه‌های غیرواقع‌ بینانه‌ای نسبت به کلیت نیروی انتظامی وجود داشت که منتهی به رفتارهای سختگیرانه‌ای می‌شد.

وی افزود: در این بازدیدها از نزدیک سختی و مخاطرات مأموریت ناجا در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و حفظ و تثبیت امنیت عمومی جامعه برای مقامات قضایی بیشتر روشن شد تا درک صحیحی از فعالیت‌های نیروی انتظامی حاصل شود.

حاتمی تصریح کرد: در جلسات روسای مراکز انتظامی نیز پشتیبانی دستگاه قضایی از آنان در اجرای مأموریت‌های حساس و برخورد با معضلات اجتماعی تبیین شد که بارقه امیدی در بین آنان و مأموران ایجاد کرد.

اشتباه های مأموران پلیس در عملیات‌های شهری و برون‌شهری و مأموریت‌های حساس متأسفانه تبعاتی برای نیروی انتظامی و حتی نظام به دنبال داشته است و دادسرای نظامی تهران برای کم کردن این خطاها همواره به دنبال تمهیداتی بوده است.

عضو هیئت بازرسی دادسرای نظامی تهران در این ارتباط گفت: به اقتضای بازدید از هربخش انتظامی به ‌خصوص پلیس‌های تخصصی، آسیب‌ها و تهدیداتی که متوجه آن مرکز بود، تبیین و تشریح شد؛ به‌عنوان نمونه در پلیس اطلاعات و امنیت راجع به حفظ اسرار مردم نکاتی مطرح و درباره تبعات ارتباطات غیرمتعارف بخش مهاجرت و گذرنامه با اتباع بیگانه تذکرات جدی داده شد و آسیب‌ها و تهدیداتی که در این ارتباط متصور است، تشریح شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches