×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
بازار سرمایه به سمت ثروت آفرینی پیش می رود

گروه اقتصادی: مدیرعامل فرابورس ایران در دوازدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس از رایزنی برای افتتاح تابلوی صنایع «های‌تک» و دیگر طرح‌های توسعه‌ای فرابورس برای بازار دارایی فکری خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، امیر هامونی که در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس سخنرانی می‌کرد با بیان اینکه افتتاح بازار دارایی فکری در خردادماه بواسطه همراهی و همیاری قوای سه‌گانه کشور با فرابورس ایران امکان‌پذیر شد، گفت: همه ما می‌دانیم که اقتصاد متکی به نفت، توان و پتانسیل ثروت آفرینی محدودی دارد و این توان رفته رفته با کم شدن منابع نفتی رو به افول خواهد گذاشت؛ در مقابل اما اقتصاد دانش‌بنیان از آنجایی که بر روی دنیای نامتناهی علم، اندیشه و تفکر آدمی بنا شده، می‌تواند مرزهای وسیع و دور از دسترس را به راحتی فتح کند.

وی مزیت رقابتی در دنیای امروز و اقتصاد جهان را به میزان توانایی کشورها برای تبدیل ایده‌های نوآورانه و طرح‌های خلاق به ثروت وابسته دانست و افزود: تجاری‌سازی ایده‌ها و اختراعات میسر نخواهد شد مگر با ایجاد فضایی که صاحبان علم با دارندگان سرمایه، تعامل و داد و ستد داشته باشند و بازار دارایی فکری آمده است تا ابزاری باشد برای تحول بورس محور در عرصه اقتصاد و مسیری باشد که از گذر آن اقتصاد دانش‌بنیان در کشور عزیزمان ایران نهادینه شود.

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به تدوین سند راهبردی بازار سرمایه توسط سازمان بورس و اوراق بهادار خاطرنشان ساخت: یکی از بندهای مهم سند راهبردی سازمان بورس و اوراق بهادار بر افزایش توان ثروت‌آفرینی کشور تاکید دارد که راه‌اندازی بازار دارایی فکری را باید مهم ترین اقدام برای حرکت به سوی تحقق این راهبرد در نظر گرفت.

هامونی با تاکید بر اینکه هم اکنون تنها مرجع کشف قیمت دارایی فکری در ایران بازار دارایی فکری فرابورس است، تصریح کرد: باید تدبیری اندیشید تا سایر نهادهای غیر رسمی که در زمینه نقل و انتقال دارایی فکری فعال هستند به عنوان نهادی در کنار این بازار به فعالیت بپردازند و نه موازی با آن. از همین رو از دولت محترم و صندوق نوآوری و شکوفایی تقاضا داریم تا تنها در طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کنند که از طریق بازار دارایی فکری عرضه می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه ایجاد مکانیزم‌هایی برای رونق معاملات بازار دارایی فکری در دستور کار قرار دارد، افزود: طبق هماهنگی با سازمان بورس قرار شده از این پس معاملات بازار دارایی فکری با وزن مناسب و قابل توجهی در رتبه بندی، اعطا و تمدید مجوز کارگزاری‌ها و مشاوران سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

به گفته وی فرابورس ایران طی جلساتی با سرمایه‌گذاران و صاحبان VC و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی چهار مدل مختلف برای تشکیل صندوق‌های VC طراحی کرده و در حال رایزنی و نظرخواهی از صاحبنظران است تا بهترین مدل را ارایه کند.

مدیرعامل فرابورس همچنین یادآور شد: رایزنی‌ها با هیأت مدیره فرابورس و سازمان بورس در خصوص افتتاح تابلویی برای صنایع «های تک» در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم با افتتاح این تابلو، شاهد معامله سهام این شرکت‌ها به صورت پیوسته باشیم.

هامونی در پایان با بیان اینکه معاملات در بازار دارایی فکری تنها به مزرهای کشور محدود نمی‌شود، اظهار کرد: باید با همیاری و همکاری دیگر نهادهای درگیر در حوزه تجاری‌سازی اختراعات و ایده‌ها زمینه را برای سرمایه گذاران خارجی در این بازار نوظهور فراهم آوریم و پارک علم و فناوری پردیس به عنوان یکی از مهمترین ارکان فعالیت‌های نوآورانه، از ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری نوآورانه برخوردار است.

گفتنی است در دوازدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۹۳، لوح تقدیر برترین همیار به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران تعلق گرفت که امیر هامونی، مدیر عامل فرابورس ایران به نیابت از دکتر صالح آبادی این لوح را از دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهندس صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس دریافت کرد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches