×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مثبت ارزیابی کردن روند ورود سرمایه گذاری در کشور، گفت: در مجموع ورود و ظهور سرمایه گذاران خارجی برای اقتصاد کشور امنیت اقتصادی به همراه می‌آورد.

حمیدرضا فولادگر در گفت‌و‌گو با اقتصادتهران تصریح کرد: یکی از راه‌های به دست آمدن امنیت و ثبات اقتصادی، ورود سرمایه‌گذاران به کشور است که موجب رونق اقتصادی در بلند مدت خواهد شد.

وی هچنین با اشاره به ورود شرکت‌های خودروساز خارجی به کشور و مذاکره با آن‌ها تاکید کرد: بازار خودروی کشور را نباید به راحتی در اختیار خودروسازان خارجی قرار داد.

وی ضمن بیان این مطلب گفت: اصل ورود و حضور شرکت‌های خودروساز خارجی در کشور خوب و مفید است اما نباید تحت هر شرایط بازار را به آن ها واگذار کرد.

وی افزود: به بیان دیگر در انعقاد قرارداد با شرکت‌های خودروساز خارجی باید شرایط بسیار زیادی لحاظ شود تا قرارداد به سود منافع کشورمان باشد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع مجلس، یکی از این موارد آن است که قطعات نباید به صورت CBU وارد کشور شود و شرکت‌های خودروساز و قطعه ساز داخلی باید در این موضوع سهمی در ارائه خدمات و قطعات داشته باشند.

وی تصرح کرد: از سوی دیگر در هنگام عقد قرارداد با خودروسازان خارجی باید به نیروی انسانی بها داده شده و قید شود که از نیروهای داخلی برای فعالیت استفاده شود نه اینکه آن ها نیروهای خودشان را به عنوان نیروی انسانی وارد کشور کرده و متخصصان داخلی ما بیکار باشند.

این نماینده مجلی یادآور شد: در مجموع شرایط باید به گونه ای رقم بخورد که حق و حقوق کارگران و متخصصان داخلی مدنظر مسئولان قرار گیرد.

فولادگر در پاسخ به این پرسش که ورود شرکت‌های خودروسازی نظیر بنز و فولکس واگن به کشور را چطور ارزیابی می‌کند گفت: در صورتی که این شرکت‌ها، تکنولوژی ساخت خودرو یا قطعات آن را نیز به کشور وارد کنند برای آینده صنعت خودروسازی بسیار مفید خواهد بود و به بیان دیگر، ورود خودروسازان خارجی باید با ورود تکنولوژی و فن آوری همراه باشد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches