true
اقتصادتهران: مدیر عامل بیمه تجارتنو در جمع تعدادی از سیاستگذاران، مدیران عامل و دیگر فعالان صنعت بیمه خواستار درک نقش کلیدی شبکه فروش و بازاریابها دراین صنعت شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین؛ نیما نوراللهی که روز گرامیداشت بیمه در پنل تخصصی” شبکه فروش و چالشهای آن در توسعه و ضریب نفوذ بیمه؛ نمایندگان و کارگزاران “سخن میگفت، با اظهار اینکه به کرات نسبت به نادیده گرفتن جایگاه مهم این بخش انتقاد داشته است، افزود: درحال حاضر ۶۷ هزار نفر در شبکه فروش فعال هستند که با افزودن بازاریابها این رقم به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می رسد درحالی که کل کارمندان شرکتهای بیمهای درحدود ۱۹ هزار نفر است.
وی توجه حاضران را به این مهم جلب کرد که جمعیت فعال شبکه فروش ۵ برابر تعداد کل کارکنان صنعت بیمه است، چنین آماری حکایت از نقش مهم و اساسی شبکه فروش دارد.
نوراللهی جنس فعالیت در صنعت بیمه را مجزا از دیگر بنگاههای اقتصادی دانسته و تاکید داشت: کار ما تولید کالا نیست که اگر فروش نرفت انبار کرده و با خریدار دیگری وارد مذاکره شویم. چنانچه نماینده شرکتی نتواند بیمه نامه بفروشد مسلما آن مجموعه درآمدی نخواهد داشت.
مدیرعامل تجارتنو سهم اندک فعالان شبکه فروش از درآمد حاصله را نکته اصلی چالش شبکه فروش برشمرده و تاکید داشت: درآمد پایین فعالان شبکه فروش در عین داشتن نقش اساسی، تضادی است که به پیکره صنعت بیمه لطماتی را وارد میکند. کل فروش در شرکتهای بیمه ای ۳۴ هزار میلیارد تومان است، اگر برای ۱۰۰ هزار نفر فعال در این عرصه درآمد ۷ درصدی درنظر بگیریم عایدی آنها به کمتر از ۳ میلیون تومان میرسد که با توجه به تورم موجود رقم ناچیزی است.
از طرفی طبق آیین نامه ۸۳، چرا یک نماینده از کار دولتی حداکثر باید ۲۵ درصد کارمزد مربوط به پرتفوی بیمه گذاران بخش خصوصی را دریافت کند در حالی که به مراتب به ثمر رساندن چنین قراردادی از بازاریابی در بخش خصوصی پرهزینهتر است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=172737
false
true