اقتصادتهران: بانک صادرات به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه های مشتریان خدمت جدید”مدیریت تسهیلات و تعهدات مشتری”را در سامانه اینترنت بانک راه اندازی کرد.
این بانک در راستای پاسخگوی بیشتر به نیاز مشتریان، توسعه خدمات نوین بر پایه اینترنت و تلفن همراه را در دستور کار قرار داده است و در این راستا خدمت جدید “مدیریت تسهیلات و تعهدات مشتری” از طریق سامانه اینترنت بانک را راه اندازی کرده که طی آن مشترکان سامانه یاد شده میتوانند از وضعیت تسهیلاتی که از بانک متبوع دریافت نمودهاند و یا وضعیت تسهیلاتی که ضمانت آن را عهدهدار شده اند آگاهی یابند. بر این اساس مشتریان در این خدمت جدید امکان مشاهده صورتحساب تسهیلات، گزارش تعهدات غیر مستقیم، گزارش اخطاریههای تسهیلات خود و اخطاریه های تعهدات غیر مستقیم، لیست ضمانت نامهها و … را پیدا خواهند کرد.
همچنین بانک یاد شده در جهت بهرهمندی شرکتها سامانه بانکداری ویژه اشخاص حقوقی و حقیقی مشترکBIB) Business Internet Banking) راه اندازی نموده که طی آن شخص حقوقی میتواند ضمن معرفی فرد مورد نظر به عنوان” مدیر تراکنش” به بانک این امکان را فراهم نماید که مدیر تراکنش با استفاده از دستگاه رمز یاب مخصوص خودکلیه تراکنشهای مالی حساب مورد نظر را از طریق اینترنت بانک تعریف و مدیریت نماید که این عملیات برای صاحبان امضاء قابل دریافت و روئیت است. به طوری که هر تراکنش مالی ثبت شده از سوی مدیر تراکنش، پس از ایجاد برای امضاداران تعیین شده توسط وی ارسال میگردد. تعیین امضا کنندگان تراکنش توسط مدیر، مطابق با شرایط برداشت الکترونیکی مشخص شده در هنگام تقاضای عضویت در سامانه صورت می پذیرد. سپس صاحبان امضاء تعیین شده با استفاده از دستگاه رمزیاب مربوط به خود وارد سامانه شده و در بخش “تراکنشهای در انتظار” نسبت به تأیید یا رد تراکنش اقدام می نمایند. سامانه با کنترل تأییدهای انجام شده توسط امضاداران، به محض تحقق شرایط تعیین شده توسط مدیر، تراکنش مالی را انجام میدهد. برای حساب های مشترک نیازی به معرفی مدیر تراکنش نبوده و هر یک از شرکاء میتوانند بر روی حساب تراکنش مالی تعریف (ایجاد) نمایند، لیکن فرآیند تأیید تراکنش ایجاد شده توسط شرکاء مشابه حسابهای اشخاص حقوقی بوده و انجام تراکنش مزبور منوط به تحقق شرایط برداشت الکترونیکی تعریف شده به هنگام تقاضای عضویت در سامانه است.